Go i Lund

Om go i Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

Websidorna för klubbarna i Göteborg, Luleå och Härnösand? verkar ha tagit ner skylten.

Länken till Lingo behöver uppdateras (så att man slipper redirecten).

Några klubbars websidor ger ett intryck av klubbarna är inaktiva.
Exempel:
- Umeå: Senaste "News" från Umeå är 18 månader gammalt
- Stockholm: Senaste Styrelse är från 2006, Senaste Årsmötesprotokoll från är från 2005 och senaste Verksamhetsberättelse är från 2004.
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Post by pel »

larske wrote:Några klubbars websidor ger ett intryck av klubbarna är inaktiva.
Exempel:
- Umeå: Senaste "News" från Umeå är 18 månader gammalt
- Stockholm: Senaste Styrelse är från 2006, Senaste Årsmötesprotokoll från är från 2005 och senaste Verksamhetsberättelse är från 2004.
Ja, man kan nog dra slutsatsen att hela SGF är inaktivt om man tittar på protokoll o. dyl. :S

Jag fixar det andra innan jag ramlar i säng.
edit: Tack!
henrikku
Posts: 35
Joined: 10 Sep 2005, 21:25
Location: Frövi

Post by henrikku »

larske wrote:Websidorna för klubbarna i Göteborg, Luleå och Härnösand? verkar ha tagit ner skylten.
Ja, goklubben i Härnösand är tyvärr nedlagd.
Stepwise
Posts: 34
Joined: 29 Nov 2006, 13:10
Location: Lund/Kalmar

Post by Stepwise »

Hur ser det ut med bräden? Ska man ta med sig eller?
User avatar
bjorn
Posts: 37
Joined: 09 May 2004, 18:11
Location: Lund

Sällanspelarnas öde behöver inte vara deppigt

Post by bjorn »

Daniel wrote:Vet inte riktigt varför vår maillista inte skickar ut mina mail, men nu har jag fått tag i lokalnycklen iaf, jag och david kommer vara på kårhuset runt 19, jag ska försöka öppna varje tordag och kommer att hålla den här tråden uppe tills maillistan fixar sig..
Daniel Svensson
På något sätt har jag masat mig till "sällanspelarnas" grupp. Vete sjutton hur det blev så. Kanske är det helt enkelt en ond nedåtspiral som drivs av vikande antal spelare, där jag själv sugits in -om ni är med.

Om vi antar att det finns många som vill spela ibland, men kanske inte varje vecka, då blir frågan hur man ska få alla dessa personer att lyckas hitta varann och dyka upp på samma plats, vid samma tid, så att de verkligen får en positiv upplevelse av denna kväll.

Datanissar letar förstås efter tekniska hjälpmedel :-)

Säg att man sätter upp en lista dit klubbmedlemmarna kan anmäla sig och ange sitt mobilnummer.

(1) När någon med lämpliga rättigheter (moderator) till listan drabbas av ett sug after att spela go skickar han ett mejl som med datorers hjälp distribueras till alla listmedlemmar som SMS (eller mejl om någon så föredrar). Tid och plats står förstås här samt ev. lockande info.
(2) Som en överväxel kan man ha nivån "speciell händelse" där t.ex. moderatorn lovar på dyrt och heligt att hamburgare och öl kommer att finnas tillgängligt för alla som svarar senast dagen innan att de kommer.

Ja, de som vill ska förstås kunna tala om att de bara är intresserade av "speciella händelser".

:?: Känns det som rätt väg framåt :?:

B
Post Reply