Ny upplaga av Nordiskt goblad

Om go i Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Ny upplaga av Nordiskt goblad

Post by pel »

En färsk upplaga av nordiskt goblad finns att ladda hem här:
http://goforbundet.se/ng/200901.pdf
Aceton
Posts: 39
Joined: 12 Jul 2004, 15:52

Post by Aceton »

Vad är det för sabla format :evil: som tar bort alla val som visnings-%, mm. Som det är nu har jag fundering på att ringa någon med ett fett microskåp(pga min upplösning iåfsg) för texten är typ omöjlig att läsa :shock: när den visas 3mm stor i bästa fall....
En klyscha, jag vet men snälla, gör om gör rätt....
/mikael
larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

Vad använder du för webläsare Aceton?
I både Mozilla Firefox och Internet Explorer kan man förstora visningen genom att klicka på CTRL och "+". Det går att klicka upp till 13 gånger och då är visningen så stor att de enskilda punkterna i diagrammet i t ex Figure 4 på sidan 8 är 13 mm i diameter. Det borde väl räcka :wink:
CTRL och "-" minskar visningen, CTRL och "0" återställer den till normalstorlek.

Om du sparar undan pdf-filen någonstans på din dator, högerklicka på länken och välja "Spara länk som", så kan du sedan öppna den med t ex Adobe Reader som har möjligheten att öka visningsstorleken upp till 6400%. CTRL och "Y" leder till en dialogruta där du anger önskad "Zoom".
Aceton
Posts: 39
Joined: 12 Jul 2004, 15:52

Post by Aceton »

Men det ju där problemet sitter.. Det brukar vara exact som du beskriver men just denna gång har alla de där valen försvunnit. Fast det är inte bara acrobat som krånglar, så problemet kan vara på min dator... Mitt xp verkar ha gjort ett seriöst försök att skjuta sig i foten... :( Vill inte ominnstalera igen, har ju glömt var jag lagt installationscdn. :-/
pem
Moderator
Posts: 148
Joined: 07 May 2004, 12:55
Location: Uppsala

Post by pem »

Det är inga problem att zooma som man vill i Safari eller Preview på mac heller, eller med acroread på linux. Inget fel på filformatet alltså.
Per-Erik Martin [1d]
arndt
Posts: 91
Joined: 07 May 2004, 12:59
Location: Stockholm

Post by arndt »

pem wrote:Det är inga problem att zooma som man vill i Safari eller Preview på mac heller, eller med acroread på linux. Inget fel på filformatet alltså.
Man kan välja fram verktygsraden igen, med Tools-menyn.
Post Reply