Ny Go-butik

Om go i Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
Robin
Posts: 15
Joined: 19 Sep 2011, 15:06
Location: Göteborg
Contact:

Ny Go-butik

Post by Robin »

Hej alla!

Jag har nyligen tagit över försäljningen av go-utrustning från Mats Hjalmarsson och startat upp en webbutik på http://www.gobutiken.se
Sortimentet i butiken är inte helt komplett. Jag har bland annat en del snäckskals-stenar och ungefär 160 boktitlar som ännu inte ligger inne i butiken, men som kommer att komma upp inom kort.
Det finns risk för att en del produkter säljer slut och blir otillgängliga i början, i synnerhet de mest populära böckerna, men de kommer i så fall att komma in igen så småningom.

Jag hoppas även på att kunna finnas på plats och sälja utrustning/böcker vid de flesta stora turneringarna runtom i Sverige.

/Robin
Ledamot i Göteborgs goklubb
Ledamot i Svenska Goförbundet
User avatar
sestir
Posts: 188
Joined: 22 Aug 2004, 18:24

Re: Ny Go-butik

Post by sestir »

Fin site! Bra idé att visa böckernas baksidestext som en bild.
Lycka till!
mohsart
Posts: 773
Joined: 07 May 2004, 12:47
Location: Hasslö, Blekinge
Contact:

Re: Ny Go-butik

Post by mohsart »

En kommentar från mig kanske är på sin plats...

Först och främst så var det här en mycket vänskaplig take-over, ifall någon skulle fått för sig något annat.

Jag valde att tacka ja främst pga att min bedömning är att Robin kommer att göra ett bra jobb, framförallt genom att finnas på plats på turneringar i en utsträckning som jag inte längre har möjlighet till.

Det senaste året har varit lite problematiskt för mig, vilket har gjort att goförsäljningen fått en minst sagt styvmoderlig behandling, vilket kulminerade i en relativt oplanerad flytt som medförde att jag inte hade tillgång till mitt lager under en alltför lång tid. Mer detaljer om detta får ni inte, det är privat.

Hursomhelst så var det på sätt och vis skönt att "bli av med" goförsäljningen, även om det gör lite ont också med tanke på vad jag byggt upp med tiden.

Jag hoppas att Robin kommer att kunna utveckla verksamheten i samma riktning som Carl Johan och Michael påbörjade och jag fortsatte, dvs att ta in fler varianter av tex bräden och skålar, men det är ganska krävande och ger inte vinst i proportion till arbetet så förvänta er inga underverk.

Tack för mig.

/Mats
mohsart - spel & böcker
http://spel.mohsart.se/
Post Reply