Donera pengar till förbundet - få partigenomgång!

Om go i Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Donera pengar till förbundet - få partigenomgång!

Post by Kanin »

Hej,

Detta är något jag ville göra redan för ett år sen. Jag bad Peter L hjälpa mig sätta upp det på förbundets hemsida och det skulle han göra sa han, men det verkar som han fick förhinder.

Jag vill hjälpa förbundet bättra på sin ekonomi. Som en av de starkare spelarna i Sverige känner jag att jag bäst kan bidra med min gokunskap. Eftersom jag befinner mig i Shanghai kan jag också bidra med ett kontaktnät bestående av många superstarka kinesiska spelare.

Min modell ser ut så här:

1.Donera 60kr+, få en offline partigenomgång på ditt egna parti. Det går till så att du skickar SGF:en till mig, jag kommenterar på nyckelpunkter i partiet och visar variationer etc. och skickar sedan tillbaks partiet till dig. Du kan själv välja om du vill att partigenomgången ska vara bara för dig själv eller om den också får hamna i ett arkiv som ligger på förbundets hemsida där vem som helst kan gå in och kolla på gamla partigenomgångar.

2. Donera 120kr+, få ett teaching game med mig. Partiet tar en timma och vi går igenom det efteråt. Vi kan spela på internet eller irl. Återigen kan du välja om det ska vara ett privat teaching game eller om det ska kunna ses av allämnheten.

3. Donera 600kr+, få ett teaching game med proffs. Här fixar jag så du får spela med ett kinesiskt proffs som kan gå igenom partiet med dig lite kort efteråt. Jag täcker kostnaden för proffset till förbundets fördel.

Jag vill med denna modell uppmuntra till donationer till förbundet från de svenska gospelarna. Helst av allt skulle jag se att det kommer upp en sida på forumet där man kan donera via paypal eller med kreditkort. Där skulle man då kunna ha ett automatiserat system där man t.ex. kan ladda upp en SGF eller skicka ett meddelande som kommer direkt till min mail så jag kan svara så snart som möjligt. Där kan också finnas en checkbox där givaren kan välja om tjänsten ska vara privat eller om det får hamna på förbundets hemsida som en resurs för svenska gospelare. Det bör också finnas information om vad förbundets pengar används till anslutet till denna sida.

Detta är mitt sätt att bidra till att förbättra förbundets ekonomi. Många har tidigare betalat mig direkt för dessa tjänster, nu har man chansen att istället hjälpa gosverige. Självklart är andra starka spelare välkomna att dela arbetsbördan med mig, men det är inget jag ser som en nödvändighet för att jag ska göra detta.

Slutligen, eftersom Peter verkar vara för upptagen för att kunna skapa sidan och jag själv inte har några vidare programmeringskunskaper vädjar jag här till alla webkunniga gospelare. Kan någon bygga denna ganska enkla sida till förbundets fördel?

Tills dess kan man maila mig direkt och bifoga en kopia av ens betalning till förbundet så sköter vi det via mail. Min mail: charlie.akerblom@gmail.com
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
lp
Posts: 161
Joined: 09 Dec 2004, 22:43
Location: Västerås

Re: Donera pengar till förbundet - få partigenomgång!

Post by lp »

Det där låter ju jättebra, Charlie.
Hade du tänkt att en del av pengarna stannar hos dig?
Du har inte skrivit något om det, så man skulle ju kunna undra över det:-)
Leif P
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: Donera pengar till förbundet - få partigenomgång!

Post by Kanin »

lp wrote:Det där låter ju jättebra, Charlie.
Hade du tänkt att en del av pengarna stannar hos dig?
Du har inte skrivit något om det, så man skulle ju kunna undra över det:-)

Detta handlar om när man donerar pengar till förbundet. Det betyder att pengar kommer in på förbundets konto, inte mitt. Detta är alltså mitt sätt att bidra till förbundet. Rent praktiskt kan man se det som att jag jobbar som golärare för svenska gospelare, och att jag sen tar de pengar jag tjänar på detta och donerar till förbundet själv. Slutresultatet blir samma, men iden är att stimulera till doneringar till förbundet. När en sådan sida kommer upp kanske en del väljer att donera mer än vad som är nödvändigt för att få ta del av mina tjänster. Eller så kanske en del väljer att donera och ge bort partigenomgången till någon svagare spelare som de tycker kan behöva hjälp. Själva tanken är alltså att jag kan utföra ett gratisarbete åt förbundet som både förbättrar förbundets ekonomi och skapar tillfällen för svenska gospelare att få ta del av undervisning från en starkare gospelare.

Så för att förtydliga: Inga pengar stannar hos mig (eller snarare, inga pengar går ens via mig utan allt går direkt till förbundet).
Last edited by Kanin on 06 Apr 2013, 04:02, edited 1 time in total.
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
lp
Posts: 161
Joined: 09 Dec 2004, 22:43
Location: Västerås

Re: Donera pengar till förbundet - få partigenomgång!

Post by lp »

Det är ett föredömligt beteende som fler borde ta efter:-)
Leif P
Jakob
Posts: 16
Joined: 23 May 2012, 10:25
Location: Karlstad

Re: Donera pengar till förbundet - få partigenomgång!

Post by Jakob »

Det här låter som en utomordentligt bra ide. Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till med partigenomgångar om det skulle behövas. Kanin är mycket starkare än mig så folk vill nog i första hand ha genomgång av honom, men jag kanske kan gå igenom partier för svagare spela om det blir mycket jobb? Om det uppstår behov så bidrar jag gärna med något sådant. Pengar har jag dessvärre inte så mycket av.
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Donera pengar till förbundet - få partigenomgång!

Post by Eskil »

TACK Charlie för detta lysande initiativ!

Med rätt marknadsföring kan nog detta bli mycket populärt så: tack också Jakob för erbjudande om support.
booru
Posts: 202
Joined: 03 Oct 2007, 13:27
Location: Stockholm

Re: Donera pengar till förbundet - få partigenomgång!

Post by booru »

Detta är ett superbra initiativ!
Post Reply