Kanin firar 10 år på KGS! Fest i Svenska rummet den 23:e feb

Vad händer på KGS?

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Kanin firar 10 år på KGS! Fest i Svenska rummet den 23:e feb

Post by Kanin »

Hej hopp!

För snart 10 år sen på dagen loggade en färsk gospelare in på KGS för första gången. Blott 16 år och med nästan ingen koll alls på go. Till en början pratade han mest om hur schack nog är ett roligare spel än go och att han inte ville spela rankat för att han inte trodde på konceptet rank.

Första online-partiet någonsin spelades på 13x13 mot en mystisk men trevlig spelare som kallade sig eq. Här kan man kolla på det partiet:
http://eidogo.com/#1DvCWlmP

Det slutade med förlust den gången, men ett par uppmuntrande ord från den mer erfarne spelaren kanske var det som fick honom att fortsätta?

Ett uttdrag ur partichatten:

Kanin [?]: du e för bra för mig...jag ger upp....tack för matchen
eq [13k]: tack själv
eq [13k]: spela mer! det blir roligare och roligare


Inte visste han då att go skulle komma att bli en av de viktigaste sakerna i hans liv, och att han skulle resa över hela världen och spela go mot olika mästare. Eller att han skulle träffa några av sina absolut bästa vänner genom spelet. Däribland denne första mystiska nätmotståndare.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På lördag den 23:e februari har jag spelat och hängt på KGS i 10 år. Det är också ungefär så länge jag har haft ett förhållande med spelet go. Detta vill jag fira med en supernördig fest i Svenska rummet. På agendan finns simultanpartier med mig (Kanin, 5d), några hemliga gäster samt vad än de som dyker upp har lust att göra. Jag hoppas att få se både gamla och nya vänner där och att vi spelar mycket go och har roligt! Ska nog äta lite tårta också. Vi börjar runt lunchtid.

Hej svejs!
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
Post Reply