International Amateur Pair Go Championship 2012

Om tävlingar i och kring Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
Carmelo
Posts: 33
Joined: 17 Dec 2009, 00:00

International Amateur Pair Go Championship 2012

Post by Carmelo »

International Amateur Pair Go Championship 2012
Alla som är inntresserade att vara med på ”IAPGC”(International Amateur Pair Go Championship) i Tokyo från andra till sjätte november 2012,
ska anmäla sig på Svenska Goförbundets forum. Eftersom att det är Par Go så behöver vi alltså en man och en kvinna som vill åka.

Tävlingsarangörerna står för hela kostnaden på måltider och boende från fredag kväll 2:a november till tisdag morgon 6:e november.
De Tävlande betalar halva priset på flygbiljetterna själva, resten betalar tävlingsarangörerna.

Sverige står som TREDJE RESERV för att få vara med på Tävlingen.
Men tävlingsarangörerna räknar med att en eller två utav de länder som står före oss i kön för att få åka kommer att tacka nej.
Det är alltså viktigt att alla som vill vara med anmäler sig för det här är en chans som dom flesta inte skulle vilja missa.

Tävlingsarangörerna vill veta vilka som ska åka senast den 20:e augusti och då ska dom dessutom ha fått:
1. Ett anmälningsformulär
2. En kopia utav sidan på passet som de tävlandes medborgarskap och födelsedatum står på
3. Ett fotto i samma storlek som det på passet, på de tävlande.
Jag uppmanar alla som är inntresserade att anmäla sig så snart de vet att de kan åka.

På tävlingen ska alla ha en formel klädsel, förutom på "The Goodwill match" den andra dagen,
Då ska man ha på sig sitt lands Nationaldräkt(på engelska: National Costume).



För mer detaljerad info med de medelanden som tävlingsarangörerna skickade till oss:
http://www.mediafire.com/?w5ywi8c3eev1s ... eh5p6932kr
Jag uppmanar de som verkligen vill åka att ta en titt på dessa.
Nedan är det e-mail som vi fick med inbjudan:

Dear Sweden

According to the EGF Pair Go table you are THIRD RESERVE to send a pair to this
years IAPGC because you are twelth in the points table.

It will be held in Tokyo from 2 to 6 November 2012.

Please note they are only cover half cost of air tickets as described in the
information.

We send you this information now so you can start to find a pair.
We expect one or two countries above you not to be able to send a pair.

Your final decision on who plays has to be made by their deadline for entries
20th August. Please ensure your players entry forms are sent to Japan in time
once your country's place is confirmed and the forms are supplied to you.

I look forward to hearing from you


Best Go Wishes
AJAx
From: Tony Atkins ajaxgo@yahoo.co.uk
Secretary: European Go Federation
eq
Posts: 28
Joined: 07 May 2004, 21:42
Contact:

Re: International Amateur Pair Go Championship 2012

Post by eq »

Härmed anmäles Kerstin Bergström, 1k och Charlie Åkerblom, 4d som extremt intresserade av par-VM.
Klas
Posts: 16
Joined: 14 Oct 2007, 15:43

Re: International Amateur Pair Go Championship 2012

Post by Klas »

Lova Wåhlin 2k och Klas Almroth 4d är också intresserade!
Carmelo
Posts: 33
Joined: 17 Dec 2009, 00:00

Re: International Amateur Pair Go Championship 2012

Post by Carmelo »

Hej
Nu börjar det dra ihop sig, för jag har fortfarande inte fått något anmälningsformulär.
Men jag har precis skickat ett mail och frågat efter just det. Jag bad dom att skicka det både till min mail och till styrelsen@goforbundet.se

Dessutom så kommer jag att vara på semester i spanien från 3:e augusti till 17:e augusti, så jag kan inte göra någonting under den tiden. Jag är lite förvånad över att ingen annan i styrelsen sagt något om IAPGC och vilka som vi borde välja som representanter för sverige. Men men det är som det är, så jag får fråga de 2 paren som anmält sig nu om de har några meriter från någon tidigare turnering i Par-go? Eller annars varför vi borde välja just dom? Annars så går vi på parens sammanlagda ranking, vilket innebär att Kerstin Bergström, 1k och Charlie Åkerblom, 4d får åka.

Jag måste dock säga att det här känns lite konstigt för mig, för eftersom att ingen annan i styrelsen säger något om IAPGC, så borde väll det innebära att det är jag som ska bestämma vilka som ska få åka? Alldeles som att jag skulle få tala för hela styrelsen när jag inte har en aning om vad de andra vill.

[Edit]:
Jag har pratat med Henric Bergsåker nu och han sa att han skulle titta på det.


/Goförbundets sekreterare: Carmelo Jorda
lp
Posts: 161
Joined: 09 Dec 2004, 22:43
Location: Västerås

Re: International Amateur Pair Go Championship 2012

Post by lp »

Charlie och Kerstin har varit på VM 2 gånger tidigare.
Då borde Klas och Lova få åka, tycker jag.

Leif Pettersson
Kassör i SGF
Leif P
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: International Amateur Pair Go Championship 2012

Post by Kanin »

lp wrote:Charlie och Kerstin har varit på VM 2 gånger tidigare.
Då borde Klas och Lova få åka, tycker jag.

Leif Pettersson
Kassör i SGF
Charlie och Kerstin har också spenderat tid och pengar på att åka till par-EM för att samla poäng till sig och Sverige för att kunna åka på dessa par-VM. Jag vill påminna om att det finns tydliga, icke-svårtolkade regler för hur uttagningen ska gå till. Reglerna finns här: http://goforbundet.se/regler-och-statis ... icering-2/

En ouppdaterad version av par-poängtabellen finns här: http://www.weidemyr.com/cola/parvmpoangtabell.html Denna tabell skulle ha kommit upp på förbundets hemsida för länge sen, jag vet inte varför den inte gjort det. De uppdateringar som ska göras är att Bergström och Åkerblom ska förlora sina poäng efter representation i VM samt att de andra paren ska få sina poäng minskade så som reglerna dikterar. Så vitt jag vet ska inga poäng tillkomma till något par eftersom inget par-SM eller par-NM har hållits på ett tag och inget par har åkt till par-EM sen vi åkte 2010.

Jag uppmanar styrelsen att tillgå reglerna när den tar sitt beslut. Carmelo gör i sånt fall rätt i att döma att paret med högst medelrank ska få åka (om inget av paren som har poäng kvar anmäler intresse).
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
Carmelo
Posts: 33
Joined: 17 Dec 2009, 00:00

Re: International Amateur Pair Go Championship 2012

Post by Carmelo »

Tack Charlie!
Jag ska ta och läsa igenom reglerna nu, samt ta en titt på poängtabellen.

Nu har jag också fått svar från Tony Atkins(sekreterare i Europeiska Go federationen), angående anmälningsformulären och om sverige får skicka ett par. Mailet ses nedan:


Hi Carmelo.

Currently you are still second reserve - but I do not expect Luxembourg nor Norway
to send pairs - I will chase them this week.

The submission of entry forms is by email so no panic!

I will send the forms as soon as your place is confirmed.

Best Go Wishes
AJAx
From: Tony Atkins ajaxgo@yahoo.co.uk
Secretary: European Go Federation
Carmelo
Posts: 33
Joined: 17 Dec 2009, 00:00

Re: International Amateur Pair Go Championship 2012

Post by Carmelo »

Lova Wåhlin 2k och Klas Almroth 4d finns inte med på den poängtabell som Charlie skickade. Om någon av er har deltagit i någon Par-Go Tävling som ni fått VM-Poäng i så vill jag att ni berättar det och vilken tävling/tävlingar det var.

Annars skickar vi "Kerstin Bergström, 1k och Charlie Åkerblom, 4d" i enlighet med paragraf 10b i reglerna för uttagning av Sveriges representanter till Par-Go VM, som kan ses här:
http://goforbundet.se/regler-och-statis ... icering-2/
lp wrote:Charlie och Kerstin har varit på VM 2 gånger tidigare.
Då borde Klas och Lova få åka, tycker jag.

Leif Pettersson
Kassör i SGF
Det är bra att du säger vad du tycker i frågan, det uppskattar jag.
Men om du vill föreslå någon/några ändringar i reglerna Leif, föreslår jag att du presenterar det i forumet, så får vi ta upp det på nästa styrelse möte. Vi skulle eventuelt kunna ha ett extra möte angående det. Jag tror det mest praktiska i så fall skulle vara ett möte över internet i exempelvis gratisprogrammet skype.
eq
Posts: 28
Joined: 07 May 2004, 21:42
Contact:

Re: International Amateur Pair Go Championship 2012

Post by eq »

Finns det några nyheter? Luxemburg och Norge borde väl ha lämnat besked vid det här laget?
Post Reply