Lag-EM 2016/2017

Om tävlingar i och kring Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2016/2017

Post by Eskil »

Hej igen,
Nästa rond i Lag-EM närmar sig. En match spelas redan idag tisdag den 25:e oktober kl 20, nämligen förstabrädet mellan Sveriges Fredrik Blomback och Polens Mateusz Surma. Resterande tre matcher spelas ordinarie tid kl 20 den 1:e november. Då spelar, för Sverige,
2: Weiying Sörlin
3: Charlie Åkerblom
4: Peder Wiklund

Lycka till alla spelare och välkomna alla intresserade till att se och kommentera matcherna!
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2016/2017

Post by Eskil »

God afton

Dagens matcher mot Polen är nu klara och tyvärr så förlorade vi med 3-1. En vinst säkrades av Charlie på tredjebrädet - bra gjort! Även om Fredrik och Peder spelade bra så tvingades de tyvärr ge upp i midgame. Weiyings parti såg väldigt jämnt ut för oss som tittade på, men tyvärr knep Polens Stanisław Frejlak till slut segern med 1.5 poäng. Verkligen nära - och ett mycket spännande parti att se. Tack alla fyra för er tid och kraft i matcherna denna rond.

Nästa rond spelas om tre veckor, den 22:e november, mot Slovakien. Vänligen meddela mig snarast om ni i laget kan spela denna rond. Listan över vilka som spelar finns, som vanligt, uppdaterad på http://tinyurl.com/pandasweden1617 alltefter som svar kommer in.

Mvh,
Eskil
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2016/2017

Post by Eskil »

Hej igen,
På tisdag den 22:e kl 20 så möter Sverige Slovakien. För sverige spelar Fredrik, Charlie, Peder och Erik. Vilka som spelar för slovakien kan ni se här: http://pandanet-igs.com/communities/eur ... rounds/345. Lycka till alla!

Eskil
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2016/2017

Post by Eskil »

Det blev 3-1 till Sverige mot Slovakien - mycket bra spelat! Fredrik kämpade tappert mot Pavol på förstabrädet men fick erkänna sig besegrad. Pavol är ju ett av våra europeiska proffs och bjöd som väntat på formidabelt motstånd. Men, på övriga bräden så tog Charlie, Peder och Erik hem varsinn seger. Bra - en viktig seger för laget i ligan!

Nästa match är mot Storbrittanien den 13:e december. Jag ber som vanligt alla deltagare i laget att meddela mig snarast huruvida de kan spela då eller inte.

Mvh
Eskil, kaptén
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2016/2017

Post by Eskil »

Hej alla,
Nästa match i lag-EM spelas om två veckor, den 13:e december kl 20:00, mot Storbrittanien. Vi ha redan (!) valt vilka som representerar Sverige:
1. Weiying
2. Charlie
3. Klas
4. Micael
Basti agerar reserv om någon av de fyra ovan inte kan, och tar isåfall bord 4.

Vi borde ha en rimlig chans att vinna över storbrittanien, men vi ska inte ta segern för given. Lycka till alla, jag kommer att sitta klistrad vid datorn för att se matcherna!

Eder kaptén Eskil
User avatar
sestir
Posts: 188
Joined: 22 Aug 2004, 18:24

Re: Lag-EM 2016/2017

Post by sestir »

Jag har (ganska oväntat) fått jobb, vilket innebär att jag oftast stiger upp tidigt på onsdagar och kör lastbil. Det låter sig svårligen kombineras med EM-spel under veckor med hög arbetsbelastning så jag bör stå som "Busy" i listan. Det leder nog till att Anton får spela en del. :)
Nästa match är Österrike 10 januari. Laget borde börja ta form snart.
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2016/2017

Post by Eskil »

Hej,
Grattis till jobbet - jag förstår att det kortar tisdagskvällarna en aning. Tack för info, då sätter jag dig som busy framöver. Hör av dig om läget ändras.

Det stämmer att nästa match är den tionde. Det var väl långt tid innan jul och nu är många bortresta kring nyår. Så jag har planerat att påminna folk om svar från och med måndag. Laget behöver vara klart senast söndagen innan så det finns fortfarande tid. Folk har överlag varit bra på att svara denna säsong så jag hyser gott hopp om att vi får ihop ett bra lag även den 10:e.

Eskil
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2016/2017

Post by Eskil »

Det blir Charlie, Martin, Leif och Anton som spelar på tisdag mot Österrike. Lycka till!

Charlies match spelas eventuellt tidigare under dagen, om Österrikes förstabräde kan detta, eftersom Charlie är i Kina. Håll utkikt efter matchtiderna på pandanetsidan: http://pandanet-igs.com/communities/eur ... rounds/347

Eskil
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2016/2017

Post by Eskil »

Det visade sig att Österrike var långt ifrån ofarliga. Att Viktor Lin 6d var tufft motstånd för Charlie var väntat, men tyvärr fick även Martin och Leif ge sig på bräde 2 och 3. Dock knep Anton sin första vinst i laget på bräde 4 - grattis! Det var första gången som Anton spelade en match för laget och minst sagt en lovande entre :). Så, 3-1 till Österrike i dagens match. Nästa match är mot Italien den 7:e februari. Vi ses igen då!
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2016/2017

Post by Eskil »

Hej alla,
Följande spelare representerar Sverige i nästa match mot Italien:
1. Weiying Sörlin
2. Martin Li
3. Erik Ouchterlony
4. Leif Almrot
Ersättare (om någon får förhinder med kort varsel) är Anton Christenson.

Bord 1 spelas, efter önskemål från Italien, Måndagen den 6:e kl 20. Bord 2-4 spelas standardtiden kl 20 CET tisdagen den 7:e februari.

Lycka till alla!

Eskil
Post Reply