Göteborg Open 2017

Om tävlingar i och kring Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Göteborg Open 2017

Post by Eskil »

Hej alla!

Helgen den 25-26:e november så är det åter dags för turneringen Göteborg open. Det blir fem ronder McMahon. Som vanligt så ordnar vi en föreläsning på fredagskvällen för de som kommer redan då. Som turneringslärare har vi detta år återigen nöjet att presentera Su Yang 6d. Su Yang har många års erfarenhet av att lära ut go till spelare på alla nivåer, från nybörjare till 7D. Han är enligt oss en av de bästa lärare som vi haft på Göteborg open och vi är mycket glada att han kommer till Göteborg även detta år.

All information och anmälan finns på hemsidan http://gbgopen.goforbundet.se. Det är redan över 30 anmälda och kan bli en av de största och bästa Göteborg open på flera år. Välkommen du också!

Göteborgs go-klubb genom Eskil
Robin
Posts: 15
Joined: 19 Sep 2011, 15:06
Location: Göteborg
Contact:

Re: Göteborg Open 2017

Post by Robin »

Nu är turneringen avslutad och vi hade i år totalt 49 deltagare. Vann gjorde Jonas Welticke från Bonn som slog favorit-tippade Lukas Podpera i andra ronden. Lukas slutade på andra plats och tredjeplatsen kneps av Jun Shao som hade samma poäng (men högre SOS) än fyran Anton Christenson.

Resultaten är uppladdade till EGD, men i väntan på att de godkänns av admin finns de även bifogade i .PDF-version här.

Stort tack till alla som kom och spelade med oss i helgen! :)
Attachments
GbgOpen2017.pdf
(19.78 KiB) Downloaded 374 times
Ledamot i Göteborgs goklubb
Ledamot i Svenska Goförbundet
strykfritt
Posts: 3
Joined: 30 Mar 2018, 09:41

Re: Göteborg Open 2017

Post by strykfritt »

Jag hoppas att det kommer att vara i 2018, och jag hoppas att jag blir inbjuden.
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Göteborg Open 2017

Post by Eskil »

strykfritt - Göteborg Open är en "öppen" turnering dit alla är välkomna att delta, det kräver ingen speciell inbjudan. Men eftersom du skrivit inlägg i flera trådar med reklam (som jag tagit bort) så antar jag att du kanske inte är så intresserad av Göteborg open egentligen. Hursomhelst, du är välkommen till turneringen - håll utkik efter datum på SGFs hemsida.
Post Reply