SM 2014 i Norrköping - Maj

Om tävlingar i och kring Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

SM 2014 i Norrköping - Maj

Post by Eskil »

Hej alla,
Jag vill härmed meddela att Svenska Mästerskapen i go 2014 hålls i Norrköping, i samma lokaler som 2013. Strömvillan är bokad Kristi himmelfärdshelgen 2014, 29 maj till 1 juni, alltså torsdag till och med söndag. Förbundet återkommer med schema, anmälningsformulär etc. snarast efter 1 jan 2014.

I samband med SM hålls också Svenska Goförbundets årsmöte 2014.

Mvh
Eskil, ordf. SGF
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: SM 2014 i Norrköping - Maj

Post by Eskil »

Hej alla,
Bara en kort uppdatering: SM kommer att hållas som planerat i Norrköping. Vi smider just nu på de sista detaljerna i planeringen. Jag hoppas att vi kan öppna anmälan tillsammans med komplett schema och information inom de närmaste dagarna.

Mvh
Eskil
Jakob
Posts: 16
Joined: 23 May 2012, 10:25
Location: Karlstad

Re: SM 2014 i Norrköping - Maj

Post by Jakob »

Hej!
Nu ligger inbjudan till SM uppe: http://goforbundet.se/web/node/87
Turneringen äger rum 30 maj till 1 juni.
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: SM 2014 i Norrköping - Maj

Post by Eskil »

Hej alla,
Som tidigare annonserats så håller Svenska Goförbundet årsmöte i samband med SM i Norrköping. Enligt stadgarna skall detta annonseras minst tre veckor i förväg. Detta har skett i form av datum och inbjudan till motioner, men ej i form av dagordning. Styrelsen ber om ursäkt för att en specifik dagordning inte annonserats, tanken var att följa den som står i stadgarna som kan läsas här. Eventuella "Övriga frågor" är välkomna att förelås fram till stämmans öppnande, då dagordningen godkänns som del av mötet. Inkomna motioner kommer också att avhandlas under övriga frågor. Hittils har följande punkter inkommit som önskemål att tas upp under "Övriga frågor":
- Strukturen med klubbar och kontaktpersoner: Hur vill vi ha det framöver?
- Kort diskussion: Vad skall Goförbundet göra nästa år?
- Förslag om att förtydliga/förändra kraven för vilka turneringar som ger VM-poäng.
- Kort diskussion: Kvalificering till KPMC respektive WAGC
- Motioner från Peter Smidt

Om någon är intresserad av att bidra till förbundets framtida verksamhet, till exempel genom att sitta i styrelsen under nästa år - kontakta nuvarande styrelse för SGF på styrelsen@goforbundet.se, eller mig direkt via mail till eskil.varenius@gmail.com.

Tyvärr är kontaktinformationen till de anslutna klubbarna bristfällig och det går inte att enligt stadgarna meddela alla anslutna klubbar en kallelse inför årsmötet. Därför hoppas jag att alla intresserade finner information här på forumet tillräcklig. Jag hoppas kunna uppdatera kontaktinformationen vid årsmötet. Vid frågor/idéer/synpunkter - tveka inte att höra av er till styrelsen för SGF eller direkt till mig.

Mvh
Eskil, ordf. SGF verksamhetsåret 2013.
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: SM 2014 i Norrköping - Maj

Post by Eskil »

Nästa vecka är det SM och därmed även årsmöte för SGF. Några motioner har inkommit, se forum och tidigare mail, från Peter Smidt. Jag har också skrivit ett inlägg om diskussionspunkter att ta upp under årsmötet här ovan.

Under året som har gått så har styrelsen genomfört en del viktiga saker som framförallt rör förbundet internt. Vi har bytt bank till en billigare och bättre lösning. Vi har bytt hemsida till en bättre lösning som är enklare att uppdatera. Vi har förbättrat kommunikationen med medlemmar genom ökad närvaro på t.ex. facebook och forum. Det finns saker kvar att göra, men jag ser fram emot det kommande året då vi kan lägga energi på mer givande saker för alla medlemmar. Jag tänker då på möjligheten att förbättra förbundets finansiering genom att söka pengar som t.ex. föreningsstöd och från stiftelser. Med lite tur kan vi få kapital att sjösätta projekt med fler nybörjarkvällar, uppstartsbidrag till klubbar, sponsring av hitresta föreläsare/proffs etc.

Jag fortsätter gärna som ordförande ett år till om årsmötet så önskar, men planerar att kliva av på nästa årsmöte 2015. Jag tycker att arbetet i förbundet är roligt, men jag har tyvärr många andra engagemang som kräver min tid. Jag ser att förbundet under det gågna året har förbättrat en del saker, men ännu inte använt dem till dess fulla potential. Därför vill jag inte kliva av nu, utan vill fortsätta även nästa år med förhoppningen att öka intresset och engagemanget under det kommande året. Vi är nu i ett skede där vi förhoppningsvis kan göra fler goda saker för Go i Sverige.

Därför uppmanar jag alla som har idéer, önskemål, frågor att ta med dem till årsmötet nästa vecka. Om man själv inte kan närvara, så kommunicera gärna alla idéer och önskemål till styrelsen snarst.

Vi ses i Norrköping!

Mvh
Eskil, ordf. SGF 2013
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: SM 2014 i Norrköping - Maj

Post by Eskil »

Nu finns resultaten från SM 2014 på EGD. Grattis till Jakob Bing 3D som blev Svensk mästare i Go 2014, Kim Johansson 1D som tog andraplatsen i finalen mot Jakob, och Fritiof Olsson 1K som kom på tredje plats. VM-poängen har uppdaterats under tisdagseftermiddagen.

Under fredagskvällen spelades också SM i blixtgo. Efter fem ronder med endast 3x10 byo-yomi på klockan så hade både Staffan Bäcklund 2d och Kai Kylmänen 2k fyra vinster vardera. Men, efter en rafflande final mellan Staffan och Kai så knep Kai platsen högst upp på pallen och kan nu titulera sig svensk mästare i blixtgo 2014. Grattis! Resultaten från blixtturneringen kan ses som bifogad PDF till detta inlägg.

Mvh
Eskil, ordf. SGF
Attachments
SM2014_blixt.pdf
Resultat från fredagens blixtturnering under SM2014.
(6.55 KiB) Downloaded 396 times
Post Reply