Proffs till Stockholm

Om go i Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
mohsart
Posts: 773
Joined: 07 May 2004, 12:47
Location: Hasslö, Blekinge
Contact:

Proffs till Stockholm

Post by mohsart »

Eftersom jag inte hittar någon tråd om det så startar jag en...

För de som inte vet så kommer ett koreanskt proffs, Ko Ju-Yeon att bosätta sig i Stockholm nästa år, för att ge grupp- och privatlektioner, medverka på klubben och på turneringar i Sverige och övriga norden (hålla föredrag etc, inte tävla).

Det var tidigare sagt att hon skulle komma i Januari och boendet var ordnat, dock gick boendet i stöpet men vi hoppas att en annan möjlighet dyker upp.
Planen nu är att hon ska komma hit i början av Februari.

Vi har i Stockholmsklubben beslutat att bidra till hennes boende och för det få lektioner (exakt hur lösningen ser ut är jag osäker på); det sker på personligt plan och inte via klubben och ju fler som är med desto mindre kostsamt blir det per person.
Den som vill vara med och bidra kontaktar lämpligen Marc Stoehr som hittills skött allt i den här frågan.
Detsamma gäller om någon känner till någon som vill hyra ut ett rum i innerstan för 2-3000:-/mån.
Marc läser inte forumet så ofta, tror jag, så bäst är kanske att maila till easy2go4you schnabelbanan yahoo punkt fr.

/Mats
mohsart - spel & böcker
http://spel.mohsart.se/
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: Proffs till Stockholm

Post by Kanin »

I februari flyttar ett koreanskt goproffs till Sverige. Hon kommer hit för att undervisa, sprida och utveckla go i Sverige. Detta är en unik chans till att verkligen ta svensk go till en ny nivå. Hon kommer bo och verka i Stockholm, men vi kommer se henne på många turneringar runt om i landet (och övriga norden och Europa). Hon har uttryckt ett brinnande engagemang för att lära ut go och har redan många idéer om hur hon på bästa sätt ska kunna bidraga. För att hjälpa henne på traven och visa att hon är välkommen har vi, som nämnt i inlägget innan, beslutat att bidra med lite pengar till henne. Pengarna kommer från de som skriver upp sig på listan och betalar varje månad. Som en extra morot att stå med på listan har Ko erbjudit att ge dessa individer privatlektioner. Detta kan förstås förlängas till internetlektioner.

För mig är valet självklart att stå med på listan. Den privata lektionen ser jag bara som en liten bonus. Framförallt blir valet helt givet när jag tänker på de helt uppenbara positiva effekterna för svensk go. Jag har varit med på den svenska goscenen i mer än 7 år och har aldrig sett en liknande möjlighet. Känner ni som jag kring detta föreslår jag att ni skriver upp er på listan, kom ihåg att ju fler vi är desto billigare blir det!

Charlie Åkerblom
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
weiland
Posts: 284
Joined: 12 May 2004, 14:44
Location: Stockholm

Re: Proffs till Stockholm

Post by weiland »

Bara fyller i så att alla vet, boendet är fixat under de tre första månaderna. Jag hyr nämligen ut (till rabatterat pris så klart) min lägenhet som kommer vara ledig då eftersom jag kommer jobba i Japan. Därefter letar hon/Marc fortfarande efter något tror jag.

Förutom att anmäla sig till Marc och bidra med en slant är det viktigt att folk i Stockholm verkligen tar hand om henne! Kom till klubben och lär er en massa nu när denna chans finns. Varför inte bjuda henne på en fika eller visa Stockholm eller liknande också! Hon känner ju inte så många så hon vill säkert träffa kompisar och lära sig mer om Sverige.
booru
Posts: 202
Joined: 03 Oct 2007, 13:27
Location: Stockholm

Re: Proffs till Stockholm

Post by booru »

Jag tycker också det är självkalrt att stå med på listan, detta är en möjlighet vi inte får missa. :D
mohsart
Posts: 773
Joined: 07 May 2004, 12:47
Location: Hasslö, Blekinge
Contact:

Re: Proffs till Stockholm

Post by mohsart »

Lägger in ett förslag jag mailat ut, men fått minimal respons på.
mohsart wrote:De flesta utanför Stockholm är nog inte så sugna på att betala lika mycket som vi, men det är nog inte omöjligt att en del kan tänka sig att bidra med säg 10:-/mån och många bäckar små...
Så mitt förslag är att "erbjuda" övriga spelare att bidra med valfri mindre summa per månad.
Dessa bidrag skulle eventuellt kunna belönas med en lektion på KGS när de betalat en viss summa, tex 100:-
Edit: Det är nog av administrativa skäl lämpligt att bidragen hålls inom jämna 10-tal kr, eller tom inom vissa intervaller (10:-/50:-/100:-) och även att den som vill bidra lovar att åtminstone fortsätta betala tex 6 månader.

/Mats
mohsart - spel & böcker
http://spel.mohsart.se/
Post Reply