go.polopoly.com byter hårdvara

Om go i Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

memark
Posts: 102
Joined: 12 May 2004, 07:43
Location: Göteborgs goklubb
Contact:

Post by memark »

Oavsett vad som händer med "de statiska sidorna" så känns det som detta uppehåll är spiken i kistan för SGFs forum. Tom jag hittar nu hit istället...
/Magnus Erik Markling, 5k
Kawe
Posts: 151
Joined: 07 May 2004, 12:50
Location: Stockholm
Contact:

Post by Kawe »

äsch, det är ju Sverige mot Danmark nu.. inte kan ni sitta och kolla info om svensk Go nu? :) ni måste ju heja på! Danmark ska ju få strryyyykk! :)
dagge
Posts: 9
Joined: 14 Jun 2004, 17:45

Post by dagge »

Kraven på en officiell svensk gosida tycker jag bör vara:
- Lätt att hitta
- Tillgänglig
- Enkelt att uppdatera för officiella uppgiftslämnare

Innehållet består, som många redan konstaterat, mest av statiska uppgifter som info om Svenska Goförbundet, länkar till svenska goklubbar och till andra go-relaterade websidor.

Den dynamiska delen är annonsering av tävlingar, listning av tävlingsresultat och nyheter från Goförbundet.

Det viktiga är den finns. Och att den sköts år efter år.

Jag tycker polypoly-siten har varit bra och tycker gott att den kan fortsätta som officiell svensk Go-site. (Ja, jag vet att inlägg i forum tappades bort, och att den varit nere ett slag).

Om man vill ha mer innehåll än vad som finns idag så tycker jag att man kan lägga upp nya web-siter (som kan pekas ut från den officiella siten), men jag inser inte att man skulle vinna något på att flytta siten.

/Dagge

PS. Forum kan gott flyttas, om folk vill det. Det finns ingen anledning att det ska ligga på svenska goförbundets site. Men tidigare fanns inget svenskt alternativ.
User avatar
bjorn
Posts: 37
Joined: 09 May 2004, 18:11
Location: Lund

Hantering av halvstatiska sidor

Post by bjorn »

chili wrote:Förresten, om någon kan pressa av polopolygubbarna lite statisk html för de viktigaste förbundssidorna så har jag inga problem att hysa det temporärt på min webbplats. Det är bättre än att inga sidor är tillgängliga alls.
Många sidor tycker jag är av typen "halvstatiska". De ändras ibland och av en handfull personer. Polopoly har förtjänsten att alla som vill kan få ett konto för att redigera sidorna.

Malmö/Lunds goklubb hade tidigare en TWiki-site. Själv tyckte jag den hade många förtjänster -men det är klart jag är ju datanisse.

Hur vi än löser detta känns det viktigt att göra underhållet av sidorna så enkelt som möjligt för de ansvariga.

"Just my two cents"
Björn
chili
Posts: 27
Joined: 12 May 2004, 12:54
Location: Linköping

Post by chili »

Polopolysidorna har nu varit nere i 36 dagar. Jag tolkade första informationen som att de var lite hårdbelastade innan fotbolls-EMs början, men det var kanske fel. Men nu är fotbollen över sedan länge, och fortfarande har det inte kommit någon ytterligare information om hur det går med uppdateringen. Ingen information alls faktiskt sedan meddelandet då sidorna togs ner.

Jag har full förståelse för att deras intresse för att hålla på med sajten har svalnat markant och har inga starka synpunkter på detta annat än att det förstås är tråkigt, men för goförbundets skull vidhåller jag att vi borde fundera på om det inte vore bättre att lägga driften på några som fortfarande har intresset kvar.

Men prioritet ett är att sidorna kommer upp.

/ Mattias
memark
Posts: 102
Joined: 12 May 2004, 07:43
Location: Göteborgs goklubb
Contact:

Ett förslag...

Post by memark »

...är kanske att någon officiell person skickar ett mail och frågar hur framtiden ser ut?
/Magnus Erik Markling, 5k
Post Reply