Omröstning om SGF's hemside adress!!!!

Synpunkter och tips på förbundets nya hemsida

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Vilken adress skulle ni helst vilja ha??

Poll ended at 04 Oct 2004, 13:44

www.goswe.com
1
3%
www.gosverige.com
20
56%
www.svenskago.com
1
3%
www.swedishgo.com
3
8%
www.swe-go.com
11
31%
 
Total votes: 36

JoakimS

Post by JoakimS »

Jag röstar på Henrics förslag: "goforbundet.se"

Och så föreslår jag att vi startar en ny omröstning när floden av nya förslag börjar ebba ut. :roll:

/Joakim S
TomasL
Posts: 22
Joined: 08 May 2004, 09:15

Post by TomasL »

en ny omröstning vore nog en bra idé
larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

De som arbetar med websajten för Svenska Goförbundet kanske kan få några tips från en annan helt nyligen lanserad sajt som tillhör Svenska Scrabbleförbundet.
Adressen till den sajten är www.scrabbleforbundet.se

Så ska jag väl inte vara sämre än att jag också kommer med några domännamnssynpunkter:

Det av de fem i omröstningen angivna förslagen som jag gillar bäst är www . swedishgo . com
Anledningen är att vi kan förvänta att denna adress kommer att finnas på en hel del internationella webbsidor vars besökare man inte kan förvänta behärskar svenska. "com" borde dock ersättas av "se" eller "org". org är väl det principiellt mest korrekta för en organisation, men det är inte så vanligt och kanske därför inte så många som kommer ihåg när det behövs. org används dock av de brittiska, franska, italienska, spanska och polska motsvarigheterna till SGF. Så varför inte av SGF?

Enda gången som det egentligen är viktigt vad adressen är, är när man ska kommunicera den muntligt, t ex via telefon. Därför bör den var kort och enkel att uttala och utan "konstiga" tecken såsom bindestreck eller nationella tecken även om det kanske är tillåtet nuförtiden.
"swedengo" är då kanske något mindre risk att man hör fel på än "swedishgo" även om det kan störa något språköra.

Och så länge som ingen talar om för EGF att de inte ska länka till
den här "desinformationen" så spelare det ingen roll vad en ny sida heter.
I stort sett alla länkar under Sweden på den här länksidan pekar på föråldrad eller förflyttad information. :-(

larske
Leif P

Post by Leif P »

Jag röstar på goforbundet.se

Leif
Boerje
Posts: 123
Joined: 07 May 2004, 15:49
Location: Halmstad

Post by Boerje »

svenskgo.se
swego.se
go.nu

Passar alla bra (go.se vore förstås bäst, men men...).

goforbundet.se får mig att fråga mig själv vilket goförbund det handlar om, men det hela är (som det märks) mycket subjektivt. Själv tycker jag svenskgo.se, som många andra tydligen tycker låter "konstigt", låter bäst, förmodligen pga att jag surfat till svenskfotboll.se mycket under åren.

svenskgo.se
En sida som handlar om go. Vad för go? Svensk go såklart ;)
Kawe
Posts: 151
Joined: 07 May 2004, 12:50
Location: Stockholm
Contact:

Post by Kawe »

jo, goforbundet.se tycker jag låter bra med :)
misterb
Posts: 105
Joined: 08 Jun 2004, 09:54
Location: Karlstad
Contact:

Post by misterb »

Boerje wrote: goforbundet.se får mig att fråga mig själv vilket goförbund det handlar om, men det hela är (som det märks) mycket subjektivt.
1. Finns det många go-förbund här i sverige eller?
2. ändelsen ".se" borde röja ev. tvivelaktigheter ang. vilken nation det föreställda go-förbund skulle tillhöra, om det nu var det du var fundersam över...
"My brain's rebelled. It just won't accept nice things happening to me." - Rimmer, Better Than Life
Boerje
Posts: 123
Joined: 07 May 2004, 15:49
Location: Halmstad

Post by Boerje »

Det är inte ovanligt att det (i sporter och spel med betydligt fler utövare) finns regionala förbund...
atomega
Posts: 11
Joined: 17 Aug 2004, 18:39

namn

Post by atomega »

var det ingen som gillade mitt förslag:
Sveriges go - fast på svenks-japanska: SverigeNoGo?
:P
kettil
Posts: 47
Joined: 09 May 2004, 00:28

Re: namn

Post by kettil »

atomega wrote:var det ingen som gillade mitt förslag:
Sveriges go - fast på svenks-japanska: SverigeNoGo?
:P
jag tycker om det!
Post Reply