Svenska gospelarkartan [projektblogg]

Synpunkter och tips på förbundets nya hemsida

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

User avatar
sestir
Posts: 188
Joined: 22 Aug 2004, 18:24

mm

Post by sestir »

Vad jag misstänker lite är att någon admin efter 4 glas whiskey tänkte
"Titta, ett troll! Det ska vi boota."

Vad jag inte gillar är att man inte ens får ett svar när man skriver till admin[snabel-a]igoweb.org.
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Post by pel »

Det kan ha något att göra med att de är lite trött på sådana brev.
Jag kan slå på en admin som verkar vettig och fråga.
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Post by pel »

Enligt jyem så är du inte bannad.
Du har inte ens försökt logga in på över en vecka.

Har du händelsevis råkat blockera din klient i en lokal brandvägg någonstans? Eller pillat på hosts/dns-uppslagning?
User avatar
sestir
Posts: 188
Joined: 22 Aug 2004, 18:24

-----~---

Post by sestir »

Du missförstod nog lite. Jag blev förmodligen bara bannad för en dag.

Om man har tid att banna folk så har man också tid att förklara varför. Att banna någon utan att förklara varför är som att ge sitt barn smisk utan att förklara varför. Det kan man förvisso göra men jag trivs inte i sådant sällskap.
User avatar
sestir
Posts: 188
Joined: 22 Aug 2004, 18:24

____.________

Post by sestir »

Och om någon skulle övertala dem att faktiskt svara på mitt brev skulle jag fortfarande vara tveksam till att återvända till kgs eftersom det skulle innebära en form av särbehandling.

Om de är trötta på den typen av brev så får de väl lägga av med att boota folk som följer reglerna och uppför sig väl.

Jag kan tänka mig att återvända till KGS om:

1) någon admin ger mig information enligt: Den som slängde ut dig har förklarat varför. Anledningen är .....

och

2) Jag kan godta anledningen eller admins kommer överens om att det var fel att boota.
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Post by pel »

Eh, du missförstår nog mig.
Enligt jyem så var du inte bannad. Du finns inte i bann-loggen.
I alla fall inte sestir/troll.

Att du fick ett bann-meddelande är lite märkligt, men han kan inte ens fråga någon eftersom du tydligen inte ens finns i loggen. Hoppas att det inte är ett "tekniskt fel" bara..

Jag vet förvisso inte vad jag pratar om, men jag litar ganska mycket på jyem (som visserligen är lite väl strikt enligt min hummla).

Nåväl, om du spelar på kgs eller inte är ju din ensak, men jag tror inte att du kommer att komma längre än så här.
User avatar
sestir
Posts: 188
Joined: 22 Aug 2004, 18:24

---------'.-----

Post by sestir »

Enligt jyem så var du inte bannad. Du finns inte i bann-loggen.
Det makar sense!
Jag måste gå ett ärende nu men är tillbaks på kgs så snart jag är hemma igen. ^^
Gunnar
Posts: 1
Joined: 18 Mar 2007, 12:30
Location: Ljusterö
Contact:

Lägg in goevents direkt på ort.just.nu

Post by Gunnar »

Hej på er
Om ni har en goklubb eller en tävling som ni vill promota så kan ni publicera detta under <a>orter.just.nu</a>.

Se exempel på <a>lund.just.nu</a>. Ca 2000 postorter (kommuner, städer, tätorter) finns upplagda, länsvis sorterade från orter.just.nu. Man kan självfallet gå in direkt på en ort (ex: ystad.just.nu) och där göra sitt inlägg.

För övrigt tycker jag det vore kanon om vi kunde få till stånd någon form av RSS-flöde kopplad till Gohändelser och geografiska platser :)

/Gunnar
Gunnar v A
Tipsa om Goevenemang direkt på orten... http://orter.just.nu
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Post by pel »

Jag flyttar diskussionen om orter.just.nu till en annan tråd.
viewtopic.php?t=738
User avatar
sestir
Posts: 188
Joined: 22 Aug 2004, 18:24

Re: Svenska gospelarkartan [projektblogg]

Post by sestir »

Efter feedback, och med EGD i åtanke kom vi fram till att en mer lättviktig version av Svenska Gospelarkartan vore lämplig. Även Europeiska Gokongressen kom emellan, men idag 2010-01-18 är en PHP-JavaScrpt-version klar att tas i bruk.

Den innehåller inga turneringar men har uppnått en sådan grad av färdighet, och med kommentarer i koden att någon annan skulle kunna ta över stafettpinnen och göra de ändringar som krävs för att även klubbar och turneringar ska kunna registreras där. Det viktigaste är ändå att vi spelare finns på kartan.

Kartan kommer att läggas upp vilken dag som helst nu.

En bra sak är att den som anger sitt ID i European Go Database får ranken uppdaterad automatiskt en gång om året. Det går att ändra sina uppgifter. Man behöver inget lösenord, men en e-mailadress, vilken inte ska publiceras (det är inget löfte, men en uppmaning).

Den som varken svarar på e-mail eller deltar i turneringar försvinner automatiskt från kartan inom 1-2 år.
Post Reply