Tack!

Diskussioner kring EM 2008 i Sverige
Locked
boywing
Posts: 403
Joined: 12 May 2004, 10:23
Location: Täby
Contact:

Tack!

Post by boywing »

Tack för en fantastiskt väl genomförd turnering!
En imponerande insats av alla som ställde upp och arrangerade och slet.

Jag hoppas att flera svenskar som deltog under kongressen blev sugen
på att åka på fler kongresser i Europa. Jag kommer försöka åka igen. :)
Boywing [4k?]
Go for Life
A-lan
Posts: 130
Joined: 20 Apr 2006, 10:02

Post by A-lan »

Där måste jag hålla med!
Det var två helsköna veckor, på en väldigt bra kongress!

Personligen skulle jag inte gått på EGC, om det inte vore för att det just var i Sverige, men nu vart jag banne mig frestad att gå på fler :D
huli
Posts: 6
Joined: 13 Sep 2007, 21:19

Post by huli »

Instämmer med föregående talare.
mohsart
Posts: 773
Joined: 07 May 2004, 12:47
Location: Hasslö, Blekinge
Contact:

Post by mohsart »

A-lan wrote:Personligen skulle jag inte gått på EGC, om det inte vore för att det just var i Sverige, men nu vart jag banne mig frestad att gå på fler :D
Ja hoppas att fler svenskar får upp ögonen för EGC även i utlandet, alla (tre) övriga som jag varit på har varit i samma klass, om än inte riktigt lika stora.

/Mats
mohsart - spel & böcker
http://spel.mohsart.se/
lp
Posts: 161
Joined: 09 Dec 2004, 22:43
Location: Västerås

Post by lp »

Tackar, det är roligt att läsa att ni vill åka på fler gokongresser.
Det var nämligen en av anledningarna till att jag lagt ned så mycket energi på denna kongress.

Förutom denna anledning, att stärka turneringsspelandet i Sverige, hade jag även följande:

- Ge tillbaka vad jag själv upplevt på tidigare kongresser
- Stärka ekonomin i Svenska Goförbundet

Bästa hälsningar
Leif

P.S
Nu ser vi fram emot nästa kongress i Sverige...
LP
Leif P
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Post by pel »

Roligt att höra vad du tycker Leif :)
Vi har mycket att tacka dig för - säkerligen mer än många tror. Framför allt har det varit roligt att se dig säga nej!!

Naturligtvis så är det fler vi måste tacka men jag tycker att du behöver tackas extra mycket med tanke på den tid du har lagt ned (säkerligen betydligt mer än du tänkt) av olika skäl.

Martina behöver också en guldstjärna för att hon tog tag i den inte allt för lilla uppgiften att organisera oss. Martina och Carin behöver nog en guldstjärna för den sanslösa mängden tid de spenderade i infodesk :)

Personligen är jag väldigt glad över att Erik finns och att han tog över när jag kroknade.
lp
Posts: 161
Joined: 09 Dec 2004, 22:43
Location: Västerås

Post by lp »

fel, se nästa inlägg :-)
Last edited by lp on 19 Aug 2008, 17:35, edited 2 times in total.
Leif P
lp
Posts: 161
Joined: 09 Dec 2004, 22:43
Location: Västerås

Post by lp »

pel wrote:Roligt att höra vad du tycker Leif :)
Framför allt har det varit roligt att se dig säga nej!!
Är det något speciellt du tänker på som jag sagt nej till?
Själv kommer jag inte på något som jag sagt nej till :-)
[/quote]
Leif P
lp
Posts: 161
Joined: 09 Dec 2004, 22:43
Location: Västerås

Post by lp »

pel wrote:Roligt att höra vad du tycker Leif :)
Vi har mycket att tacka dig för - säkerligen mer än många tror. Framför allt har det varit roligt att se dig säga nej!!

Naturligtvis så är det fler vi måste tacka men jag tycker att du behöver tackas extra mycket med tanke på den tid du har lagt ned (säkerligen betydligt mer än du tänkt) av olika skäl.

Martina behöver också en guldstjärna för att hon tog tag i den inte allt för lilla uppgiften att organisera oss. Martina och Carin behöver nog en guldstjärna för den sanslösa mängden tid de spenderade i infodesk :)

Personligen är jag väldigt glad över att Erik finns och att han tog över när jag kroknade.
Henric är också värd en guldstjärna!
Han och jag har lagt ned väldigt mycket på förberedelsetid sedan år 2003 eller tidigare.
Leif P
henric
Posts: 1096
Joined: 11 May 2004, 08:10

Post by henric »

Det är riktigt att Leif och jag gjorde mest under det långa förberedelsearbetet, Erik gjorde ett fantastiskt jobb med hemsidan och flera andra saker, Martin Stiassny gjorde också en hel del. Men nu i juli-augusti när kongressen blev verklighet är det mest slående tycker jag hur många som var med och gjorde ett fantastiskt jobb. Och vi kan alla vara stolta över resultatet!

Liksom Leif har jag hela tiden tyckt att det är rimligt att göra en insats för EM efter att så många gånger ha varit med som deltagare och utnyttjat andras ansträngningar - jag har varit på 13 kongresser eller något ditåt och verkligen haft en fin tid under många av dessa EM. Så jag hoppas också att det blir populärare bland svenskar att vara med i EM än det varit de senaste åren.

Det har i alla fall varit roligt att jobba med EM också, och att se evenemanget förverkligas! Det kanske dröjer rätt många år innan vi kör ett EM igen i Sverige, men vi har bra cred inför uppgiften nu. Innan dess kan vi säkert göra många andra, mindre evenemang med hög profil, till exempel lag-EM om två år. Att det blir ett visst överskott också från EM är förstås mycket bra, inte för att samla några pengar på hög förstås utan för att kunna satsa dem på att utveckla go.

mvh
H.
Locked