Tenuki^2

Vad händer på KGS?

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
Carl Johan
Administratör
Posts: 174
Joined: 07 May 2004, 12:41

Tenuki^2

Post by Carl Johan »

Tenuki har legat nere ett tag nu, och det är synd. Kanske kan det komma igång i bättre form i vår, om det fortfarande finns intresse.

Formatet blir i så fall lektioner varje tisdag, 19-21 kanske. Några som är intresserade av att ställa upp och undervisa? Några som är intresserade av att komma och titta på?
DJ
Posts: 144
Joined: 13 May 2004, 08:37
Contact:

Post by DJ »

Låter bra tycker jag!
weiland
Posts: 284
Joined: 12 May 2004, 14:44
Location: Stockholm

jag undervisar gärna

Post by weiland »

jag ställer gärna upp och undervisar men jag hoppas naturligtvis också på att någon kan ge lektioner som passar min nivå också :)
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Post by pel »

Jag tittar så gärna så. :shock:
tiax
Posts: 15
Joined: 16 Jan 2005, 19:08

Post by tiax »

jag skulle nog kunna hjälpa till och undervisa lite (kunna som i ha tid iaf)
kanske spela simultanpartier eller nånting?
det är jag som är pandaman på kgs om nån undrar :)
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Tenuki, tisdagen 1/3

Post by Kanin »

Woop! Jag tänkte hålla i en fet tenuki-lektion nu på tisdag, med början kl. 19:00. Jag tänkte använda mig av minismurfs 'abstract'-konto för att kunna ha voice-funktion på.

Ämnet kommer vara öppningsstrategi (jag har använt lite litteratur som referens).

Nivån som jag riktar mig till är främst 15 kyu och bättre, men även sämre spelare kan nog dra nytta av lektionen. Jag planerar att använda en del vedertagen terminologi som kanske kan vara obekant för vissa, och de kommer tyvärr inte få någon förklaring av ord och dess betydelse under denna lektion.

Om det är något speciellt ni är intresserade av när det gäeller öppningsstrategi som ni vill att jag ska ta upp kan ni ju skriva det här på forumet.

/Kanin
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Post by pel »

Det kan ju vara itressant att lite mer tydligt påpeka vad vedertagen terminologi innebär. Är det något som http://senseis.xmp.net/?GoTerms inte rår på?
arndt
Posts: 91
Joined: 07 May 2004, 12:59
Location: Stockholm

Post by arndt »

Det borde finnas någon sida med vedertagen svensk terminologi också (för vi använder ju svenska ord för en del begrepp i stället för de japanska eller engelska orden).
Boerje
Posts: 123
Joined: 07 May 2004, 15:49
Location: Halmstad

Post by Boerje »

Post Reply