Hej!

För allt som inte handlar om go

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
pobe
Posts: 3
Joined: 11 Jul 2013, 17:43
Location: Uppsala

Hej!

Post by pobe »

Tänkte bara passa på att säga hej... Jag nosade lite på go för flera år sedan men kom aldrig igång riktigt.Sen glömde jag helt bort det under en lång tid, men jag blev sugen igen och plockat upp mitt lilla bräde från källaren (plaststenar, typ 1cm diameter). Har börjat läsa lite samt spela några 9x9 på datorn... Jag skaffar nog riktiga grejer snart, känslan i de där små plastsakerna är inte den bästa. Än så länge har det bara blivit att spela genom andras spel på brädet för att försöka få lite känsla för det, men jag ser fram emot att spela med folk på riktigt. Jag bor i Uppsala och där verkar det ju finnas en del som håller på. :D
pobe
Posts: 3
Joined: 11 Jul 2013, 17:43
Location: Uppsala

Re: Hej!

Post by pobe »

Tar förresten gärna emot boktips för nybörjare. Kanske t o m någon som vill låna ut eller sälja?
Robin
Posts: 15
Joined: 19 Sep 2011, 15:06
Location: Göteborg
Contact:

Re: Hej!

Post by Robin »

Hej Pobe!

Kul att höra att du är intresserad av att spela go! Det finns en go-klubb i Uppsala som säkert skulle uppskatta om du kom och hälsade på någon gång. Deras hemsida finns på http://www.pem.nu/cms/index.php/uppgo.

När jag började spela go var den första boken jag läste GO: A complete introduction to the game. Den var ganska bra och berättar mycket om spelet och hur man spelar det. Jag hittade den på Stadsbiblioteket i Göteborg, men vet inte om den kan finnas i Uppsala. Kanske på något bibliotek i Stockholm. :)

/Robin
Ledamot i Göteborgs goklubb
Ledamot i Svenska Goförbundet
pobe
Posts: 3
Joined: 11 Jul 2013, 17:43
Location: Uppsala

Re: Hej!

Post by pobe »

Suget efter riktiga prylar blev för stort, så nu har jag gjort ett eget bräde!

Image

Var till Bauhaus och fick en spillbit - från bänkskiva i ek. Stavlimmad, så det är många skarvar men jag tycker ändå att det är bra mycket charmigare än MDF - och billigare blev det nog nästan eftersom jag bara behövde betala för sågningen! Har lackat och ritat linjer med tuschpenna. Inte perfekt, men det duger gott och väl.

Stenar är beställda!
A-lan
Posts: 130
Joined: 20 Apr 2006, 10:02

Re: Hej!

Post by A-lan »

Det där ser väldigt imponerande ut, för att vara hemmagjort.
Jag trodde det var ett bräde du köpt, innan jag läste texten.
Post Reply