Säljes: Bräde med stenar + böcker

Boktips, recensioner, och goutrustning

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
Gustav O
Posts: 1
Joined: 12 Jan 2008, 12:49

Säljes: Bräde med stenar + böcker

Post by Gustav O »

Hej!

Jag har inte spelat på ett par år så jag känner att det är dags att mina tidigare så kära ägodelar får passera vidare till någon mer behövande.

Jag har ett bräde med tillhörande stenar. Brädet är knappt använt och har inga stora skador. Detsamma gäller för stenarna. Det är inte ett speciellt bräde, utan ganska standard. Det är fullstort på ena sidan och om man vill byta till ett lite mindre är det bara att vända på brädet! Kanske något för nybörjaren att satsa på eller för den mer erfarne som vill ha ett "fältbräde". Maila för bilder!

Jag säljer också några böcker:
-Graded go problems for beginners - Volume 3 - Intermediate problems -20-kyu to 15-kyu, boken är skriven av Kano Yoshinori, 9-dan
Man bör kunna reglerna för att ha någon användning av den här boken, men så mycket mer behövs inte. Mycket lätthanterlig med massor av goproblem att lösa!

-38 basic joseki av Kiyoshi Kosugi och James Davies. 38 joseki som beskrivs nogrant med massor av varianter. Utmärkt om man vill lära sig hur man ska tänka runt joseki!

-Get strong at invading av Richard Bozulich. En bok för spelare på alla nivåer. En nybörjare får lära sig massor av nya invaderingstekniker och den mer erfarne kommer med stor sannolikhet att fylla i några hål i sin spelteknik!

-Improve your intuition - Volume 1: Intuition in the opening, skriven av Takagawa Kaku. Ett häfte som förklarar ingående hur man öppnar spelet på ett bra sätt!

Maila för mer information, bilder eller priser!
fragusius@gmail.com
Post Reply