Amatör-VM i Tokyo 28-31 maj

Om tävlingar i och kring Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

gustav
Posts: 187
Joined: 18 May 2004, 10:16
Location: Lidköping/Manilla

Amatör-VM i Tokyo 28-31 maj

Post by gustav »

gustav
Posts: 187
Joined: 18 May 2004, 10:16
Location: Lidköping/Manilla

Post by gustav »

Kanonstart för Martin!
Vinst i rond 1 mot Pal BALOGH HUNGARY (6d, GoR 2667)
weiland
Posts: 284
Joined: 12 May 2004, 14:44
Location: Stockholm

Post by weiland »

Ja det var inte illa! Riktigt märkligt parti tycker jag. Martin Li lever med 6 grupper och vinner dessutom. Ofta brukar ju någon grupp dö när man har så många och skulle man mot förmodan leva med alla så brukar man bara ta ungefär 2 poäng med varje och förlora i alla fall.
Fredda
Posts: 193
Joined: 23 May 2007, 18:01

Post by Fredda »

Grymt bra jobbat Martin, hoppas formen håller i sig. Förlust mot Japan är inget att göra åt - bra att den kom tidigt, nu blir sosen najs!

/ Fortsätt kämpa för Ki.... eh Sverige!! :wink: :) :lol:
gustav
Posts: 187
Joined: 18 May 2004, 10:16
Location: Lidköping/Manilla

Post by gustav »

Alltså, jag har suttit hela dan och tryckt refresh på resultatsidan. Nu när Fredrik skrev om rond 2 tittade jag lite noggrannare och såg att rond 2 fanns på en annan sida. Jaja, man börjar bli gammal...

Nåja, bra för SOSen som sagt. I morgon börjar Martin mot Italien. Heja!
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Post by pel »

http://www.usgo.org/news/
FEW SUPRISES AFTER 1ST 2 WAGC ROUNDS: While most of the top seeds at the World Amateur Go Championships are winning, as expected, in the early rounds, there were several notable upsets in Tuesday’s first two rounds. Fifth-ranked Tsung-Lin Yang of Chinese Taipei fell to 29th-seeded Ruechagorn Trairatananusorn of Thailand in Round 2 and Antonio Fernandez Caballero of Cuba, seeded 32nd, narrowly defeated 7th-seeded Frank Janssen of The Netherlands by 5.5 points in Round 2. In a third major upset, 26th-ranked Martin Xiangdong Li of Sweden defeated 17th-seeded Pal Balogh of Hungary (who used just 10 minutes of his time) in Round 1. Click here http://www.nihonkiin.or.jp/amakisen/wor ... n_ama.html for complete results.
10 minuter.. wtf??! Men det struntar jag i! :D
Heja Martin!!!
Martin
Posts: 36
Joined: 10 Dec 2006, 14:22

Post by Martin »

pel wrote:
10 minuter.. wtf??! Men det struntar jag i! :D
Heja Martin!!!
Balogh brukar vä spela tämligen snabbt om jag är rätt informerad. Lite märkligt här dock, då jag tycker att det är Lis parti hela vägen.

Väldigt fint spelat av Martin.
-fel +rätt
ejlo
Posts: 53
Joined: 09 May 2004, 11:12
Location: Linköping

Post by ejlo »

Martin är uppe i tre segrar efter fem ronder. Mexikanen blev ordentligt krossad i senaste matchen.

Nu möter han Frank Janssen från Holland. Det blir tufft, men det gick ju bra mot förra 6 danaren.

Kolla in partiet mellan Korea och Kina! Snacka om dramatik!

/Erik
henric
Posts: 1096
Joined: 11 May 2004, 08:10

Post by henric »

Martins motståndare i tredje ronden från Italian, Davide Minieri, har lämnat en liten rapport på AGIs mailinglista:

"Partiet mot svensken var ett Maraton på mer än fyra timmar, med båda i byo-yomi, och till sist lyckades jag vinna med en halvpoäng :) "

mvh
H.

La partita con lo Svedese e' stata una maratona di piu' di quattro ore,
entrambi in Byo-yomi e alla fine l' ho spuntata per mezzo punto :)
Fredda
Posts: 193
Joined: 23 May 2007, 18:01

..

Post by Fredda »

Enligt OroBaduks klockor (där matcherna visas live) använde Pal Balogh runt 1 min och 46 sekunder mot Ryssland och vann på resign efter ~90 drag..

Så Martin kanske borde vara stolt som fick honom att använda 10 minuter? :D
Post Reply