Pandanet European Team Go Championship

Om tävlingar i och kring Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Carl Johan
Administratör
Posts: 174
Joined: 07 May 2004, 12:41

Re: Pandanet European Team Go Championship

Post by Carl Johan »

Måndag eller onsdag tycker jag låter bra. 19 är en bra tid.

Naturligtvis kan de som vill spela på Stockholms-klubben på torsdagar i stället.

Nu har jag inte varit flitig besökare på vår lokala klubb på slutet, men vi spelar också på torsdagar, så en torsdagstid skulle göra det omöjligt (om jag var med) att gå på klubben.
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: Pandanet European Team Go Championship

Post by Kanin »

Låt oss säga måndagar om ingen har något att invända. Och givetvis kan enskilda spelare bestämma tidigare tillfällen om det skulle behövas. Jag har tenta imorgon men efter den har jag sagt att jag kan strukturera upp ligan med regler, system o.s.v. så vi kommer igång så fort som möjligt. Det är en blomstrande tid vi ser framför oss i svensk go :)
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
weiland
Posts: 284
Joined: 12 May 2004, 14:44
Location: Stockholm

Re: Pandanet European Team Go Championship

Post by weiland »

Kanin wrote:Det är en blomstrande tid vi ser framför oss i svensk go :)
Verkligen!!! Måndagar blir bra. Ska bli så kul att komma igång med ligan! Reglerna bör väl vara så lika reglerna i lagligan som möjligt. samma betänktetid och byoyomi t.ex. Spelar man irl kanske man bör ha japansk byoyomi som fungerar på ingklockorna så ett grundförslag på vilken tid man bör använda är väl en god idé.
weiland
Posts: 284
Joined: 12 May 2004, 14:44
Location: Stockholm

Re: Pandanet European Team Go Championship

Post by weiland »

Det verkar som om Carl-Johan inte är registrerad för laget ännu. Kanske vore bra att göra det. http://pandanet-igs.com/communities/eur ... /teams/SWE
Carl Johan
Administratör
Posts: 174
Joined: 07 May 2004, 12:41

Re: Pandanet European Team Go Championship

Post by Carl Johan »

Jag känner själv att 30 minuter + byo-yomi är mer lagom, och gör det lättare att hinna med ligan under det ganska pressande tidsschema det trots allt kommer att bli.
ManMachine
Posts: 23
Joined: 10 Sep 2006, 21:04

Re: Pandanet European Team Go Championship

Post by ManMachine »

League B, Sweden – Slovenia 3-1

Bra jobbat guyses!
henric
Posts: 1096
Joined: 11 May 2004, 08:10

Re: Pandanet European Team Go Championship

Post by henric »

Finns det ingen överskådlig resultatlista någonstans?

Jag har hittat Sverige-Österrike 2-2 i rond 1,
Sverige-Slovenien 3-1 i rond 2, har rond 3 spelats?
Och vilka lag leder B-gruppen?

mvh
H.
Fredda
Posts: 193
Joined: 23 May 2007, 18:01

Re: Pandanet European Team Go Championship

Post by Fredda »

henric wrote:Finns det ingen överskådlig resultatlista någonstans?

Jag har hittat Sverige-Österrike 2-2 i rond 1,
Sverige-Slovenien 3-1 i rond 2, har rond 3 spelats?
Och vilka lag leder B-gruppen?

mvh
H.
På hemsidan kan du leta igenom resultaten under 'news'. Om du klickar på tex Rond 3's tider så kommer resultaten upp. Vi leder 3-0 atm mot Kroatien, matchen spelades förra tisdagen men Klas match har blivit förflyttad.

Tror inte det finns någon ligatabell tillgänglig, men det kommer väl
Fredrik Blomback - 6d

freddebl@hotmail.com
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: Pandanet European Team Go Championship

Post by Kanin »

På pappret ska Sverige dominera B-ligan, och det ser väl bra ut hittills. Under jul och nyår har den svenska kvalligan, liksom vårt land, lagts på is. Men det blir det ändring på. Carl-Johan har haft koll på lottningen och resultat tidigare. Är han fortfarande med oss? Jag föreslår att vi ser till att få den här veckans parti spelat innan veckoslutet och spelar ytterligare ett parti på måndag. Låter det bra för alla inblandade? Är det så att man har alldlese för svårt att deltaga i ligan med allt vad det innebär så är det bäst om man säger till. Det är klart att det kanske är lite mycket begärt att man ska kunna planera utan något tydligt schema, men även när det har varit tydligt har det varit lite väl sporadiskt. Nåja, jag föreslår att vi får igång det hela nu.
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
Carl Johan
Administratör
Posts: 174
Joined: 07 May 2004, 12:41

Re: Pandanet European Team Go Championship

Post by Carl Johan »

Detta hör väl snarast till den andra tråden, men jag upplevde lite kritik mot lottningen (framför allt att den ena gruppen skulle varit starkare än den andra). Om det ska vara meningsfullt med ett system så måste det också användas.

Annars är det bara att uppdatera namnen i spreadsheetet vi använde förra gången... om vi vet vilka som är med förstås. Jag spelar gärna den här månaden också om vi bara kan komma igång - men då ska vi vara klara innan nästa match också.
Post Reply