Har pratat med killarna på DL och fått reda på att det inte finns folk på plats för att sova där natten tors-fre. Det kan finnas en liten(dvs väldigt liten) chans att det finns folk där men det är inget jag eller folket på DL kan garantera. Det beror på om ifall att några andra klubbar/undommar/sällskap eller spelare(annat än go spelare) också kommer att vara där. Att bara hyra DL för några stycken tror jag kostar hiskligt mycket mer än vandrar hem eller nått annat alt.
Information om övernattning i spellokalen.
Det kommer att finnas folk som spelar data på övervåningen fredag- och lördagnatt, fredagnatt kommer det även att finnas tv-spelare på plats. Dom håller till längst in i lokalen på nedre plan.
Jag sku vilja fråga om reglerna för Jusandan.
I reglerna står det "Där startfältet börjar att tunnas ut sätts handikappribban."
Menar det att man som svagare hamnar spela hela turneringen med olika mängder handikap stenar? Man skulle ju tycka att hela poängen med en turnering är att man kan spela matcher utan någon handikap när alla kan säkert i sina respektiva klubbar spela mer än tillräckligt av handikap spel?
Skulle någon orka förklara åt mig hur systemet fungerar?
Tack.
Jag kan inte svara för hur arrangörerna tänker göra - men normalt brukar handikappstenar bara användas om det finns stora skillnader i styrka långt ned i fältet. T.ex. om näste spelare efter en 12k-spelare är en 25k-spelare. Jag vet inte hur det används - men jag tror att man använder en reducerad handikappsstyrka (d.v.s. inte fullt handikapp).
Som startfältet ser ut nu tror jag att 24 kyu och svagare kommer att få spela med handikapp (utom mot varandra) och att handikapp inte kommer att användas för övriga spelare. (Detta är min privata gissning, arrangörerna bestämmer hur det blir.)
Om det kommer anmälningar av spelare med styrka mellan 17 kyu och 24 kyu blir det antagligen inte handikapp i några partier.
Så kom igen och anmäl er, detta kan bli en riktigt stor och bra turnering!