Jusandan 6-8/1

Om tävlingar i och kring Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Lisianthus

Post by Lisianthus »

Ja har en del frågor eftersom jag inte hittar nån att snacka med på kgs :O

Om man kommer fram på torsdagen får man sova på spellokalen där ?*för dom som bor långt ifrån*

Om man tar med en kompis som vill kolla åp och så får han sova i lokalen ?*han betalar oxå så klart*

Äre 50% billigare att deltaga i turneringen om man är under 18 år? :)

pel
Administratör

Post by pel »

Det saknas en del information på sidan - t.ex. vilka regler som kommer att användas :)

Myao

jusan

Post by Myao »

Jag tror det går bra. Regel tror jag är 6,5 komi, som andra turneringar. Jättebra att du tar med polaren martin!!

myao

Lisianthus

Post by Lisianthus »

Tror att det går bra
= att man får sova på torsdag och polaren får sova? :O och 50 % billigare? ^^

mohsart

Post by mohsart »

Jag har uppdaterat hemsidan med min (ganska kvalificerade) gissning av vilka regler som kommer att användas...

Jag har också uppdaterat avgiften för ungdomar o.s.v.

Vad gäller boende, tror jag inte att det diskuterats med DL om natten mot fredagen, men jag vet inte.

Lisianthus

Post by Lisianthus »

aha... ok tack för uppdateringen :)
Och snälla ta kontakt med DL så fort som möjligt thx! :D

Aceton

Post by Aceton »

Har pratat med killarna på DL och fått reda på att det inte finns folk på plats för att sova där natten tors-fre. Det kan finnas en liten(dvs väldigt liten) chans att det finns folk där men det är inget jag eller folket på DL kan garantera. Det beror på om ifall att några andra klubbar/undommar/sällskap eller spelare(annat än go spelare) också kommer att vara där. Att bara hyra DL för några stycken tror jag kostar hiskligt mycket mer än vandrar hem eller nått annat alt.

Information om övernattning i spellokalen.

Det kommer att finnas folk som spelar data på övervåningen fredag- och lördagnatt, fredagnatt kommer det även att finnas tv-spelare på plats. Dom håller till längst in i lokalen på nedre plan.

Ansvarig för för jusandan är Mikael Eriksson . E-post Jaggazaki@yahoo.com .

MaxMakinen

Jusandan handikap

Post by MaxMakinen »

Jag sku vilja fråga om reglerna för Jusandan.
I reglerna står det "Där startfältet börjar att tunnas ut sätts handikappribban."
Menar det att man som svagare hamnar spela hela turneringen med olika mängder handikap stenar? Man skulle ju tycka att hela poängen med en turnering är att man kan spela matcher utan någon handikap när alla kan säkert i sina respektiva klubbar spela mer än tillräckligt av handikap spel?

Skulle någon orka förklara åt mig hur systemet fungerar? :)
Tack.

-Max

pel
Administratör

Post by pel »

Jag kan inte svara för hur arrangörerna tänker göra - men normalt brukar handikappstenar bara användas om det finns stora skillnader i styrka långt ned i fältet. T.ex. om näste spelare efter en 12k-spelare är en 25k-spelare. Jag vet inte hur det används - men jag tror att man använder en reducerad handikappsstyrka (d.v.s. inte fullt handikapp).

mohsart

Post by mohsart »

Nu är det 38 spelare anmälda!

Som startfältet ser ut nu tror jag att 24 kyu och svagare kommer att få spela med handikapp (utom mot varandra) och att handikapp inte kommer att användas för övriga spelare. (Detta är min privata gissning, arrangörerna bestämmer hur det blir.)

Om det kommer anmälningar av spelare med styrka mellan 17 kyu och 24 kyu blir det antagligen inte handikapp i några partier.

Så kom igen och anmäl er, detta kan bli en riktigt stor och bra turnering!

Post Reply