Medlemskommunikation

Synpunkter och tips på förbundets nya hemsida

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Medlemskommunikation

Post by pel »

E-postlistor
Jag har frågat oderland om vad som gäller angående e-postlistor.
Vi har två stycken (det ingår i bronspaketet) och de skulle jag föreslå
att vi utnyttjar.
  • 1) sgf-info - en lista för att låta förbund och klubbar medela information
    2) sgf-snack - en lista för fri kommunikation om ditt och datt
Forumet
Ska vi låta forumet ligga kvar på gongames eller ska vi ta över den?
Det känns dumt att 'konkurera' men samtidigt dumt att sprida ut resurser på olika siter här och där. Vad tycker folk (framför allt cjr då)?
Själv läser jag forumet motvilligt (jag tycker det är krångligt), men jag är som jag är jag också... ;-)
bom
Posts: 122
Joined: 11 May 2004, 23:03
Location: Linköping

Re: Medlemskommunikation

Post by bom »

Det här forumet är visserligen ganska långsamt, men det funkar ialla fall, och det är det mest stabila kommunikationsmedel vi har haft i gosverige, så jag skulle lägga "att ta över forumet" som den absolut sista punkten på att-göra-listan efter att allt annat redan är klart och ordentligt avtestat.

Högst prioritet borde ges åt att få igång ett kalendarium med planerade (och redan avklarade) turneringar.

/ Tomas
pel wrote: Ska vi låta forumet ligga kvar på gongames eller ska vi ta över den?
Det känns dumt att 'konkurera' men samtidigt dumt att sprida ut resurser på olika siter här och där. Vad tycker folk (framför allt cjr då)?
Själv läser jag forumet motvilligt (jag tycker det är krångligt), men jag är som jag är jag också... ;-)
Tomas Boman
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Post by pel »

Japp,
det kan jag hålla med om. Det här är inte ens prioriterat.

Det var inte så att jag menade att det var något som nödvändigtvis ska göras bums och på en gång - det är mer en fråga om planering.

Att det här dök upp just nu beror på att jag nyss fick svar på lite relaterade frågor från webhotellet - och nu är frågan arkiverad här på forumet.
misterb
Posts: 105
Joined: 08 Jun 2004, 09:54
Location: Karlstad
Contact:

Post by misterb »

En annan sak man kan fundera på också är att om man har allt på ett och samma ställe... vad händer när det stället dyker?

Eftersom det är relativt enkelt att bara länka till det här forumet, och om man ändå hade tänkt använda PHP BB som forum-medium så är det väl lika bra att låta den här vara kvar?

För om huvudservern dyker, då har ni INGA kommunikationsmedel kvar, förutom KGS då, men alla kan inte logga på KGS lika lätt som att använda en webbrowser till forumet. (java och sådant är inte alltid installerat på publika datorer i bibliotek och dyl.)
"My brain's rebelled. It just won't accept nice things happening to me." - Rimmer, Better Than Life
misterb
Posts: 105
Joined: 08 Jun 2004, 09:54
Location: Karlstad
Contact:

Post by misterb »

En annan sak man kan fundera på också är att om man har allt på ett och samma ställe... vad händer när det stället dyker?

Eftersom det är relativt enkelt att bara länka till det här forumet, och om man ändå hade tänkt använda PHP BB som forum-medium så är det väl lika bra att låta den här vara kvar?

För om huvudservern dyker, då har ni INGA kommunikationsmedel kvar, förutom KGS då, men alla kan inte logga på KGS lika lätt som att använda en webbrowser till forumet. (java och sådant är inte alltid installerat på publika datorer i bibliotek och dyl.)
"My brain's rebelled. It just won't accept nice things happening to me." - Rimmer, Better Than Life
Post Reply