Tredje Europeiska Go Oza

Om tävlingar i och kring Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Myao
Posts: 126
Joined: 14 Feb 2005, 11:56

Post by Myao »

varför är tanaru 5p ej med?
henric
Posts: 1096
Joined: 11 May 2004, 08:10

Post by henric »

Myao wrote:varför är tanaru 5p ej med?
Jag frågade Tony varför han inte stod med på en lista
över inbjudna tidigt. Tony trodde att han tackat nej
från början.

mvh
h.
tiax
Posts: 15
Joined: 16 Jan 2005, 19:08

peders reseberättelse

Post by tiax »

Hemma nu, och är jättesjuk.

Turneringen var den bästa jag någonsin varit på, både vad gäller stämning och kvalitet på motståndet.
Min första match i huvudturneringen var som sagt mot lucian corlan, 5d. Vi bytte misstag och gick in i slutspelet med en liten edge till mig. Jag spelade sen sämre slutspel, och förlorade med 1.5p.

Andra matchen var mot Morten Ofstad (deft på kgs), förlorade den väldigt snabbt efter några avgörande misstag.

Tredje matchen var mot pål sannes, vann den efter en miss från pål som lät mig komma undan från ett överspel.

Fjärde var mot Giedrojc Krzysztof, 4d från polen. Han såg sur ut hela partiet, lite som "varför måste det vara just jag som möter den här kassa 1d'n". Gjorde miss i mittspelet som gjorde att han tog en grov ledning, men sen tesujiade jag mig tillbaka bara för att göra ett lika stort misstag till och ge honom ett 30p hörn där det potentiellt inte skulle bli nånting. Han vinner tillslut med 2.5p.


Detta var på torsdag och fredag, och medan dom 22 bästa +guo+dinnertime gjorde upp i en knockout final, spelade bottenskrapet(vi andra) family event. Tidsgränsen där var 45min SD. Ribban låg på 4d, med över 40 spelare i toppgruppen. Seok-bin cho var också med. Jag var riktigt peppad på att se honom spela, och jag spelade riktigt snabbt i mina egna partier, vann alla med mer än 20minuter kvar själv på klockan efter att ha tänkt intensivt på mina motståndares tid (och haft dåliga motståndare), bara för att sen resa sig upp för att se att seok-bin chos parti avslutades för länge sen.

En rolig sak under family eventet var morten, han visste inte att det var SD, så när han hade 7 minuter kvar på klockan, och dom var i tidigt slutspel, så bestämde han sig för att gå till baren som ligger på en annan våning och köpa te. Smart morten :)

Vi spelade fyra ronder på lördagen, och för mina fyra vinster mot två st hollänska 1d's, en 2d från main eventet och en 3d från main eventet så fick jag 100 euro, och skaka hand med det japanska proffset.



Jag är jättenöjd med resan, marginalerna var inte riktigt på min sida den här gången, men känner att jag blivit mycket starkare.
Guo juan ser ut som en snäll tant, men bara när hon inte spelar go.
henric
Posts: 1096
Joined: 11 May 2004, 08:10

Post by henric »

Fin rapport Peder!

Resultat från helgturneringen:
http://www.go-centre.nl/tournaments/oza ... s_2006.htm

De nordiska spelarna gjorde bestämt bra resultat överlag.

Kolla an Antti Tormanen tex.

mvh
h.
Post Reply