EM? EGC?

Diskussioner kring EM 2008 i Sverige
Locked
Alan

EM? EGC?

Post by Alan »

Efter att jag fick reda på att EM 2008 kommer att vara i sverige, så har jag kollat upp lite info om det på sidan för det Europeiska Goförbundet (eller hur det nu ska översättas).
Problemet är att jag, efter ett tag, bara vart mer förvirrad.
Jag fick reda på att det som ska hållas i sverige är en s.k. European Go Congress, där den som vinner den huvudsakliga turneringen blir en s.k. European Champion. Sen finns även European Masters, vilket är en annan sak, där man blir European Master.
(Iofs hölls iaf den senaste på en European Go Congress)

Hur exakt ligger det till med EM 2008 egentligen?

När jag berättade om att EM 2008 skulle vara i sverige, och mest lutade åt att vara i Leksand, så vart en kompis till mig lite förvånad. Han undrade varför det inte lutade mer åt stockholm.

Jag påpekade (vilket jag läst här) att det skulle kosta mer med boende och mat, men han kontrade med att kostnaden och krånglet med att åka ända till t. ex leksand, nog skulle göra att det ändå inte är en så stor skillnad (iofs vet jag inte hur mycket sanning som ligger i det)

Jag frågade även vart man då skulle ha det, där det inte redan är upptaget och/eller för dyrt. Han kontrade med att det borde gå, för ett nationstäckande förbund, att gratis få låna nån lokal i t. ex kulturhuset.
Trots att jag starkt tvivlade på att det skulle kunna gå, så sa jag att jag skulle nämna det här.
(nu har jag kollat deras sida. Det står hur dyrt det är att hyra lokaler där, på ett ställe, vilket stärkte mina tvivel, men jag sa att jag skulle nämna det och det skadar väl inte att försöka?)
Även om kulturhuset inte går, så kanske man kan kolla lite andra liknande ställen (nått stort ställe, gärna med koppling till kultur), även i andra städer.
Guest

Re: EM? EGC?

Post by Guest »

Alan wrote:Efter att jag fick reda på att EM 2008 kommer att vara i sverige, så har jag kollat upp lite info om det på sidan för det Europeiska Goförbundet (eller hur det nu ska översättas).
Problemet är att jag, efter ett tag, bara vart mer förvirrad.
Jag fick reda på att det som ska hållas i sverige är en s.k. European Go Congress, där den som vinner den huvudsakliga turneringen blir en s.k. European Champion. Sen finns även European Masters, vilket är en annan sak, där man blir European Master.
(Iofs hölls iaf den senaste på en European Go Congress)

Hur exakt ligger det till med EM 2008 egentligen? Är det ett EM?

När jag berättade om att EM 2008 skulle vara i sverige, och mest lutade åt att vara i Leksand, så vart en kompis till mig lite förvånad. Han undrade varför det inte lutade mer åt stockholm.

Jag påpekade (vilket jag läst här) att det skulle kosta mer med boende och mat, men han kontrade med att kostnaden och krånglet med att åka ända till t. ex leksand, nog skulle göra att det ändå inte är en så stor skillnad (iofs vet jag inte hur mycket sanning som ligger i det)

Jag frågade även vart man då skulle ha det, där det inte redan är upptaget och/eller för dyrt. Han kontrade med att det borde gå, för ett nationstäckande förbund, att gratis få låna nån lokal i t. ex kulturhuset.
Trots att jag starkt tvivlade på att det skulle kunna gå, så sa jag att jag skulle nämna det här.
(nu har jag kollat deras sida. Det står hur dyrt det är att hyra lokaler där, på ett ställe, vilket stärkte mina tvivel, men jag sa att jag skulle nämna det och det skadar väl inte att försöka?)
Även om kulturhuset inte går, så kanske man kan kolla lite andra liknande ställen (nått stort ställe, gärna med koppling till kultur), även i andra städer.
Alan

Post by Alan »

Ni får ursäkta föregående inlägg.
Jag är van vid att kunna ändra i mina inlägg, men jag glömde att jag inte är registrerad på det här forumet
Boerje
Posts: 123
Joined: 07 May 2004, 15:49
Location: Halmstad

Post by Boerje »

I den här tråden finns det senaste om EM.

viewtopic.php?t=494
arndt
Posts: 91
Joined: 07 May 2004, 12:59
Location: Stockholm

Post by arndt »

Alan wrote:Ni får ursäkta föregående inlägg.
Jag är van vid att kunna ändra i mina inlägg, men jag glömde att jag inte är registrerad på det här forumet
Visst, men du kunde markerat vad det var som var ändrat, för man lusläser nog inte inlägget en gång till.
Alan

Post by Alan »

Boerje: Den har jag redan läst.
arndt wrote:Visst, men du kunde markerat vad det var som var ändrat, för man lusläser nog inte inlägget en gång till.
Markerat kunde inte ha gjort det, för jag insåg inte att jag inte ändrade inlägget, men jag kunde väl ha nämnt det i det senare inlägget antar jag.
Tyvärr kommer jag inte ihåg nu, men det var inte allt för viktigt ändå.
mohsart
Posts: 773
Joined: 07 May 2004, 12:47
Location: Hasslö, Blekinge
Contact:

Re: EM? EGC?

Post by mohsart »

Anonymous wrote:
Alan wrote: [...]
Hur exakt ligger det till med EM 2008 egentligen? Är det ett EM?
[...]
Ja EGC brukar kallas EM.
Eller i EGC "ingår" EM, det händer mycket annat på en kongress förutom EM.

/Mats
Locked