Om typer av ny hemsida/forum

Om go i Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
Kawe
Posts: 151
Joined: 07 May 2004, 12:50
Location: Stockholm
Contact:

Om typer av ny hemsida/forum

Post by Kawe »

minismurf wrote:Som någon sa på kgs ligger väl något i att veta vad man diskuterar.

Man kan...

1. göra ett forum likt det här, som ett slags pratforum men med lite mer funktioner än det nuvarande. Gärna också möjlighet att visa godiagram. Ett sådan forum kan vara inofficiellt, men eventuellt ändå stödjas av SGF eftersom det främjar go-sverige.

2. göra en ny officiell hemsida för SGF. En sådan torde kräva minst den funktionalitet som finns på go.polopoly.com idag (eller oftast finns) och den som tar på sig det har därför ett rätt stort ansvar, samtidigt som det antagligen är svårt att ge denne någon ersättning ekonomiskt.

Jag skulle nog hellre se att man gör ett livligt forum i enlighet med 1, som efterhand kan kompletteras med lite nya funktioner, men annars är ganska anspråkslöst. I detta system kan man även ha särskilda forum för olika klubbar, eller t.ex. ett privat forum för styrelse och rankingkommitté om de är intresserade av det.
malte
Posts: 24
Joined: 07 May 2004, 12:58
Location: Stockholm

Re: Om typer av ny hemsida/forum

Post by malte »

minismurf wrote: 1. göra ett forum likt det här, som ett slags pratforum men med lite mer funktioner än det nuvarande. Gärna också möjlighet att visa godiagram. Ett sådan forum kan vara inofficiellt, men eventuellt ändå stödjas av SGF eftersom det främjar go-sverige.
Jag tycker personligen det här låter mest intressant. Eftersom, som du säger, det kan bli svårt att finna folk att underhålla sidan om alternativ 2 skulle väljas, tycker jag vi istället följer "KISS"-regeln och försöker göra ett forum med lite extrafunktioner helt enkelt.
Med vänliga hälsningar,
malte @ KGS.
Marcus W

Två forum

Post by Marcus W »

Det är en jättebra idé med ett bättre forum än det på polypoly och detta verkar trevligt. Men jag hoppas också att vi inte kommer ha två olika forum då det kommer göra det mer ansträngande att följa godebatten i Sverige. Ifall det satsas på detta forum föreslår jag en länk hit ifrån SGF:s hemsida (förstasidan) och att forumet där läggs ned.
Post Reply