Lag-EM 2013/2014

Om tävlingar i och kring Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: Lag-EM 2013/2014

Post by Kanin »

Yeah, vi kryssade mot toppat ungern. Det var nice! Bra jobbat av Johan och Micael. Nu nästa vecka är det match mot Frankrike. De har frågat om vi kan tänka oss spela på måndag istället för tisdag då det är fotboll på tisdagen.

En glad nyhet är att Fan Hui inte kan spela denna rond. De i laget som kan och vill spela, kontakta mig!
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
User avatar
Shakti
Posts: 20
Joined: 14 Jan 2013, 11:33

Re: Lag-EM 2013/2014

Post by Shakti »

En glad nyhet är att Fan Hui inte kan spela denna rond.
:D
How hard can it be?
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: Lag-EM 2013/2014

Post by Kanin »

Rondens första parti spelas redan idag, SÖNDAG, klockan 15:00 mellan Charlie Åkerblom och Remi Campagnie. De övriga tre partierna kommer spelas på MÅNDAG klockan 20:00. Förstabrädet blir Fredrik Blomback 6d vs Thomas Debarre 6d. Tredjebrädet blir Johan Berntsson 2d? vs ??. Fjärdebrädet blir Micael Svensson 2d? vs Antoine Fenech 5d.

Heja Sverige!
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2013/2014

Post by Eskil »

Det verkar som söndagens parti sköts upp tills imorgon kl 14 - alla fyra imorgon alltså. Schemat finns på http://pandanet-igs.com/communities/eur ... rounds/146 . Lycka till Fredda, Charlie, Johan och Micael - Heja Sverige!
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: Lag-EM 2013/2014

Post by Kanin »

Wohoooo!

Sverige vann med 3-1! Mot Frankrike som är ett av de starkaste lagen i ligan. Jag hade tippat 4-0 till Sverige, men råkade sabba det i mitt eget parti >:/

På förstabrädet spelade Fredrik Blomback mot Thomas Debarre. Det är två riktigt starka 6d, några av de starkaste spelarna i Europa. Det var en tuff lång match men till sist vann Fredrik med 1,5 poäng.

På andrabrädet spelade jag (Charlie Åkerblom) mot Remi Campagnie. Jag hade bra statistik mot honom innan, även om båda tidigare vinster varit något tursamma. Den här gången hade jag ingen tur, och efter en mycket dålig sekvens på botten hamnade jag efter och fick ingen chans att ta ifatt.

På tredjebrädet hade vi Johan Berntsson mot Benjamin Dréan-Guénaïzia. Det var ett ganska grötigt parti och Johan såg ut att ligga efter ett litet ett tag. Men genom att vara flexibel och ge upp stenar på rätt ställe, och framförallt genom att ignorera vissa av Benjamins "sente-drag" lyckades Johan ta hem en seger. Där också 1,5 poäng.

På fjärdebrädet spelade Micael Svensson mot Antoine Fenech. I öppningen gav Micael bort ett stort hörn i utbyte mot snabb utveckling på botten och högersidan. Antoine invaderade ganska lyckat och Micke hamnade efter lite. För att ta ifatt spelade Micael en storskalig moyostrategi vilket ledde till en fight där Micael fick döda ett gäng stenar. Efter det låg Antoine efter och kunde inte ta ifatt.

Sjukt bra jobbat av laget! Mest märkvärt är väl att på pappret är Johan och Micael, som har vunnit sina två senste ronder, 1d och 1k. Det är att jämföra med deras motståndare som varit 4-6d. När jag var i Japan senast på Par-VM pratade jag med Benjamin Teuber, 6d från Tyskland, om Pandanet-ligan. Detta hade han att säga om Johan och Micael: "Who are those guys!?". Kul att se att svenska "1d" och "1k" börjar sätta skräck i motståndarna.

Jag hoppas på fortsatt framgång nästa rond, och meddelar att jag gärna ger någon annan chansen att spela i mitt ställe efter tre förlustronder i rad på mitt bräde.

Med vänliga hälsningar,
Charlie
Lagkapten för det svenska golandslaget
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2013/2014

Post by Eskil »

Härligt, väl spelat! Johan och Micael är klart värda extra beröm återigen (även om den Svenska lag-EM sidan laggar efter i rank, Johan är 2D och Micael 1D numera).

Eskil
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Re: Lag-EM 2013/2014

Post by pel »

Starkt jobbat laget!
Riktigt roligt att läsa; ser fram att mot att titta på partierna till helgen :)
User avatar
StaffanB
Posts: 38
Joined: 06 Apr 2013, 21:55

Re: Lag-EM 2013/2014

Post by StaffanB »

Hej
Vilka spelar för Sverige nu på tisdag mot Serbien?

Ser fram emot ännu en Svensk vinst!
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: Lag-EM 2013/2014

Post by Kanin »

Hej,

Sverige förlorade förra ronden mote Rumänien. Surt iom två halvpoängsförluster. Nu möter vi Serbien, all info finns som vanligt här: http://pandanet-igs.com/communities/eur ... unds/148#5

Fredrik vs Dusan är ett starkt möte. Själv ska jag göra mitt bästa mot insei-tränade Nikola. Johan och Micaels matcher lär bli väldigt viktiga i denna rond.
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lag-EM 2013/2014

Post by Eskil »

Heja Sverige och lycka till alla!
Post Reply