666 spelare anmälda!

Diskussioner kring EM 2008 i Sverige
A-lan
Posts: 130
Joined: 20 Apr 2006, 10:02

Post by A-lan »

henric wrote:Idag har vi 623 personer anmälda totalt, varav 514 för att spela i turneringarna: http://egc2008.eu/en/registration/statistics.php .
503 av dem är anmälda till huvudturneringen, vi har därför gått om Strausberg 2000 och tuffar vidare mot Tuchola 2004 (med 558 i huvudturneringen).

mvh
h.
Jag ser att Tuchola 2004, och Villach 2007, har gåtts om nu, med 695 personer anmälda totalt, varav 574 i turneringen.
henric
Posts: 1096
Joined: 11 May 2004, 08:10

Post by henric »

A-lan wrote:
henric wrote:Idag har vi 623 personer anmälda totalt, varav 514 för att spela i turneringarna: http://egc2008.eu/en/registration/statistics.php .
503 av dem är anmälda till huvudturneringen, vi har därför gått om Strausberg 2000 och tuffar vidare mot Tuchola 2004 (med 558 i huvudturneringen).

mvh
h.
Jag ser att Tuchola 2004, och Villach 2007, har gåtts om nu, med 695 personer anmälda totalt, varav 574 i turneringen.
Ja, Tuchola är passerat!
Med hänsyn till att det är en 15 personer av de 574 som bara har registrerat sig för weekendturneringen så kanske vi inte kommit förbi Villach än, men det blir nog snart.

Av allt att döma är det några rätt stora grupper på väg in, som 30 koreaner, 10 koreaner, 25 litauer till, 10 kineser(?), 10 ukrainare(?).
Det är därför nästan helt säkert att EGC 2008 blir större än Marseille också, och därmed går in minst på andra plats över största EM hittills. Däremot är det väl lite osäkert om vi kan komma ifatt Prag... WMSG i Peking är maximerat till 550 deltagare, så Leksand blir större än det också. Martin Stiassny brukar hävda att EGC är världens största goturnering "och ingen har protesterat hittills". Av guxxan på KGS (som var med i Leksand ett år) hörde jag att de kan ha 1000 deltagare på taiwanesiska turneringar, men om man beaktar att EGC också är hela två veckor lång kanske EGC i alla fall är störst. Om vi tar oss förbi Prag, blir EGC i Leksand den största goturneringen någonsin i världen? Det verkar ju lite osannolikt, men säkra data verkar saknas.

Det är gott om spelplats i Leksand. Vid senaste inventeringen verkade det som om vi kan få in uppemot 900 spelande samtidigt, om det kniper. Att jämföra med dagens 542 under första veckan alltså.

Däremot är sängarna på upphällningen. Vi tyckte att vi bokat många sängplatser, men nu börjar alla ställena fyllas upp, till och med Tallbacken verkar vara fullt nu. Det finns halvbilliga sängar kvar på STF vandrarhem, Leksand Guest house, Folkhögskolan, och några ställen till. Även på Västanvik finns ett 20-tal platser kvar. Några större rum och en lägenhet finns kvar också. Men inom kort kommer det bara att finnas golvplatser och riktiga hotellrum (mest i Tällberg) kvar, även om vi inte avbokar något. Men avboka eventuella tomma platser kommer vi att behöva göra
snart, 8 veckor innan, 5 veckor innan, 30 dagar innan och sådana gränser är det som gäller. Så alla som vill vara med men inte har bokat boende än bör göra det snarast!


mvh
henric
henric
Posts: 1096
Joined: 11 May 2004, 08:10

Post by henric »

mohsart wrote:
henric wrote:
mohsart wrote:Jag tror att det blir 666 deltagare och att det blir djävligt lyckat :D

/Mats
Vi är i alla fall uppe i 666 deltagare totalt nu.

mvh
h.
Japp, fast jag menade 666 spelare :)

/Mats
Idag har vi fått 666 anmälda spelare.

mvh
H.
A-lan
Posts: 130
Joined: 20 Apr 2006, 10:02

Post by A-lan »

731 spelare.
Om jag antar att Prag har gåtts om, antar jag rätt?
Locked