Sverige vs Ryssland 8 november

Om tävlingar i och kring Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Fredda
Posts: 193
Joined: 23 May 2007, 18:01

Sverige vs Ryssland 8 november

Post by Fredda »

Eftersom jag ar i Korea for tillfallet ar jag inte online sa mkt och jag har svart att holla kontakt med samtliga spelare.

Vilka vill spela mot Ryssland? Skriv i denna trad snarast. Jag kommer ta ut laget den 5 november tror jag. De som har svarat i denna trad kommer da spela (baserad pa rating om det ar fler an 3 som anmaler sig, jag sjalv spelar.)

Ytterligare maste nagan stalla upp och ta over kaptensrollen under de narmaste manaderna, da det ar valdigt svart for mig att arrangera matcherna. Hoppas nagon kan stalla upp..

mvh

(Kan nagon lanka denna trad till folk i laget @ KGS, eftersom alla inte kollar forumet regelbundet..)
Fredrik Blomback - 6d

freddebl@hotmail.com
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: Sverige vs Ryssland 8 november

Post by Kanin »

Jag spelar garna om det inte blir problem med att bade du och jag befinner oss i frammande tidszoner. I sant fall kan jag sta over. Sverige far det tufft mot Ryssland, men ibalnd har man tur!
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
lagom
Posts: 55
Joined: 20 Apr 2006, 07:50

Re: Sverige vs Ryssland 8 november

Post by lagom »

Jag har tid att spela den här gången.

mvh,

Martin
Fredda
Posts: 193
Joined: 23 May 2007, 18:01

Re: Sverige vs Ryssland 8 november

Post by Fredda »

Bra Martin!

Ska fråga gruppansvarige angående det Charlie, återkommer med svar

Annars behöver vi två till spelare, anmäl asap!
Fredrik Blomback - 6d

freddebl@hotmail.com
Fredda
Posts: 193
Joined: 23 May 2007, 18:01

Re: Sverige vs Ryssland 8 november

Post by Fredda »

Ryssland vägrade att flytta tiden Charlie, jag Kommer inte kunna spela, kan du ändå?

Annars, om tre andra spelare inte anmäler sig innan söndag eftermiddag så lämnar jag forfeit.. Det bristande engagemanget i vårat lag är tydlig, utöver det sa har ingen anmält sig som tillfällig kapten...
Fredrik Blomback - 6d

freddebl@hotmail.com
Boo^^
Posts: 78
Joined: 14 Nov 2005, 13:22

Re: Sverige vs Ryssland 8 november

Post by Boo^^ »

Hej, W/O är bättre än ett halvhjärtat försök så där håller jag med dig. Själv spelar jag ingenting nu så mitt engagemang är tyvärr på botten. Insåg just att ungefär 50% av laget faktiskt också är inaktiva spelare. Går det att föra in nya spelare i laget eller ska vi fundera på att dra oss ur?
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: Sverige vs Ryssland 8 november

Post by Kanin »

Jag förstår inte vad problemet är. Man behöver inte vara särskilt aktiv eller engagerad för att spela ETT parti i månaden. Det spelar väl ingen roll om man inte spelar mycket go i övrigt, man kan ju dyka upp och spela bara för att det ar kul. Det var jätteroligt att Sverige kunde vinna B-ligan men det gör väl inget om vi får stryk i A-ligan. Sjukt konstig attityd att tycka att det ar battre att dra sig ur än att inte spela max-seriöst. Det är ju fortfarande en rolig och lärorik upplevelse. Fan vad trista ni är. Jag kan ta över lagkaptenrollen, Fredrik, men ni menar att nu finns det inget lag?

Nej, det går inte att byta ut laget nu. Ville man inte vara med och spela kunde man åtminstone ha sagt det när laget togs ut för säsongen, men till och med enkel kommunikation är tydligen ett hästjobb som kräver engagemang och som man inte hinner med eller orkar och som är för mycket att kräva av stackars jobbande och pluggande människor. Vafan? Det är en ren fråga om hövlighet att åtminstone prata med sina lagkamrater och vänner.

Fredrik, ja, jag kan spela ändå. Det blir dock två på natten för mig på en arbetsdag så om någon annan vill spela så är det toppen!
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
girlwing
Posts: 12
Joined: 14 Aug 2007, 13:23
Location: Stockholm

Re: Sverige vs Ryssland 8 november

Post by girlwing »

Jag kan spela om jag får, dock har jag inte spelat något sedan EGC. Men som Charlie har sagt, det är bättre att göra ett försök och råkar man ut för en stark rysk spelare så är det en bra chans att lära sig något.
Måste man vara svensk medborgare för att spela i ligan?
Boo^^
Posts: 78
Joined: 14 Nov 2005, 13:22

Re: Sverige vs Ryssland 8 november

Post by Boo^^ »

Kanin wrote:Sjukt konstig attityd att tycka att det ar battre att dra sig ur än att inte spela max-seriöst. Det är ju fortfarande en rolig och lärorik upplevelse. Fan vad trista ni är.
Jag skulle vilja anta att tidsbrist aldrig är en sann anledning till inaktivitet, för om man tycker spelet är roligt så går det alltid att finna tid. Med andra ord är det alltså så att de som inte engagerar sig faktiskt helt enkelt inte har lust. Det är ett fantastiskt tillfälle att lära sig, och det är bara en gång i månaden, och om det inte lockar tillräckligt så är det som sagt klart och tydligt ett bristande intresse som är hindret, och inget annat.
User avatar
sestir
Posts: 188
Joined: 22 Aug 2004, 18:24

Re: Sverige vs Ryssland 8 november

Post by sestir »

4:4§
All players must be citizens of the country they represent
.. dessutom ..

4:6§
The team is fixed for the whole season after defining it (see (2)). No players can be added and none can be removed
Och v g halvhjärtade insatser så verkar Pandanet föredra dem framför walk-over.

15:5§
If a team does not start at all two times in a season, the team is set on the last place of the table, losing all games. No more games for the team in the current season are possible. Additional penalty: No start in the next season and restart afterwards in the lowest league
http://www.pandanet-igs.com/communities ... amchamps/4
Post Reply