Sverige vs Tjeckien, lag-EM 8:e maj

Om tävlingar i och kring Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

Post Reply
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Sverige vs Tjeckien, lag-EM 8:e maj

Post by Kanin »

Om lite mindre än två veckor spelas sista ronden för säsongen i europeiska ligan. Sverige ligger på en placering där vi varken kan ta oss till final eller åka ner till B-ligan. Således är denna match mindre viktig men det kan ändå vara bra träning för svenska spelare att få möta några tjecker. Tjeckien har länge haft många riktigt starka spelare.

Den i laget som är intresserad av att spela säg till mig!
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
User avatar
Eskil
Posts: 312
Joined: 14 May 2009, 10:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Sverige vs Tjeckien, lag-EM 8:e maj

Post by Eskil »

Jag tycker det är starkt av Sverige att ligga kvar stabilt i A-ligan. Bra spelat alla ni i laget!
Kanin
Posts: 272
Joined: 04 Jun 2004, 16:39
Location: Stockholm
Contact:

Re: Sverige vs Tjeckien, lag-EM 8:e maj

Post by Kanin »

Tack, magicalbengt :)

Okej, imorgon spelas matchen klockan 20:00 på IGS. Laguppställning och spelschema finns här: http://pandanet-igs.com/communities/eur ... /rounds/41

Det brukar ofta bli en del partigenomgångar efteråt i Svenska Rummet på KGS så detta kan vara ett bra tillfälle för den som vill lära sig mer om, studera och diskutera go!
(\ /)
(^_^)
((¨)(¨) Charlie Åkerblom, 5d
charlie.akerblom@gmail.com
gustav
Posts: 187
Joined: 18 May 2004, 10:16
Location: Lidköping/Manilla

Re: Sverige vs Tjeckien, lag-EM 8:e maj

Post by gustav »

Det är verkligen fantastiskt starkt gjort av laget! Stort grattis, eller tack, eller vad man ska säga.
Att vi skulle ha ett så här starkt lag kunde man inte drömma om för några år sen!
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Re: Sverige vs Tjeckien, lag-EM 8:e maj

Post by pel »

Visst är det jätteskoj?!
Heja alla ni i laget!

Jag skulle vilja ge en eloge till sestir också som kämpat på och skrivit många fina artiklar på goforbundet.se
Alla ni spelare som har diskuterat era partier i svenska rummet ska ha ett stort tack också. Det har varit väldigt underhållande.
Lite tråkigt att jag själv har missat så många tillfällen men det är desto roligare när man inte missar :)

Sist skulle jag vilja ge ett jättetack till Kanin som har hållit ihop det här jättebra och dessutom har gjort bra reklam för turneringen.
henric
Posts: 1096
Joined: 11 May 2004, 08:10

Re: Sverige vs Tjeckien, lag-EM 8:e maj

Post by henric »

Jag måste instämma med Gustav med flera, verkligen starkt gjort att hålla sig kvar
i A-gruppen, med den konkurrensen! Resultaten 2-2 mot Tyskland, Holland och Ungern
är utomordentliga, mot bakgrund av hur relativt få och svaga de svenska gospelarna
var för inte så många år sedan. Hoppas ni kan hålla ställningarna även i fortsättningen!

Henric
Post Reply