Gocentrum i Sverige

Om go i Sverige

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

EGF har nu publicerat ratinglistan för januari där resultaten från London ingår.

En ny spelare på listan och hela tolv spelare, varav tre från Göteborg och två från vardera Östersund och Umeå har försvunnit från listan.

Gocentrum i Sverige har därmed förflyttats ca 13 km söderut och ligger nu ca 7 km söder om Igelfors och ca 10 km nordväst om Finspång vid en sjö som heter Bleklången.

Detta är det sydligaste läget sedan jag började med dessa mätningar i april 2004.
henric
Posts: 1096
Joined: 11 May 2004, 08:10

Post by henric »

larske wrote:EGF har nu publicerat ratinglistan för januari där resultaten från London ingår.

En ny spelare på listan och hela tolv spelare, varav tre från Göteborg och två från vardera Östersund och Umeå har försvunnit från listan.

Gocentrum i Sverige har därmed förflyttats ca 13 km söderut och ligger nu ca 7 km söder om Igelfors och ca 10 km nordväst om Finspång vid en sjö som heter Bleklången.

Detta är det sydligaste läget sedan jag började med dessa mätningar i april 2004.
Ok...

Klas Almrot(h) finns i två upplagor i listan, med och utan h.
Max Mäkinen är med som svensk, det är ju trevligt och han ska
känna sig välkommen tycker jag, men jag misstänker att han
snarare borde stå på finska listan. Marcus Bäckström står också
på klubb "Hgk", men jag har inte honom med på min gamla lista
för Härnösand t.ex. , kommer han också från Helsingfors?
Och hur var det med Andreas Doncic? Han har bara spelat i israeliska
mästerskapet, bor han i Sverige, vet någon?

mvh
H.
larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

EGF har nu publicerat ratinglistan för februari där resultaten från Jusandan infgår.

Tretton nya spelare, varav sex från Stockholm, har tillkommit på listan.
Tre spelare, varav en dublett (se tidigare inlägg), har försvunnit från listan.

Gocentrum i Sverige har därmed förflyttats ca 15 km åt nordost och ligger nu ca 3 km norr om Rejmyre.
larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

EGF har nu publicerat ratinglistan för mars där resultaten från Västerås ingår.

Fyra nya spelare har tillkommit och tre har försvunnit från listan.

Gocentrum i Sverige har därmed endast förflyttats ca halvannan km åt norr och ligger nu i sjön Hunn, ca 5 km norr om Rejmyre.
larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

EGF har nu publicerat ratinglistan för april där resultaten från Zadnvoort (European Youth Championship) ingår.
Fredrik har nu klättrat förbi Kanin och Micke på listan.

Inga nya spelare har tillkommit och fyra har försvunnit från listan.

Gocentrum i Sverige har förflyttats ca 3,5 km åt sydväst och ligger nu ca 4,5 km nordväst om Rejmyre, mitt i en sjö som heter Holmsjön.
larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

EGF har nu publicerat rankinglistan för maj där resultaten från NM i Helsingfors ingår. Resultaten från Lund har tydligen ej hunnit komma med.

Inga nya spelare har tillkommit och 11 spelare, varav 4 från Lund och 2 från Göteborg, har försvunnit från listan.

Gocentrum i Sverige har därmed förflyttats hela 16 km åt nordost och ligger nu ca 10 km väster om Katrineholm.

När resultaten från Lund Open, med ett 15-tal nya spelare från just Lund, kommer med så lär Gocentrum i Sverige ta ett rejält skutt tillbaka söderut.
Vi får se nästa månad.
larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

EGF har nu publicerat rankinglistan för juni där resultaten från Lund, Oslo och Linghem har kommit med.

Trettiosex (36) nya spelare, varav femton (15) från Lund, har tillkommit på listan och ingen har försvunnit.

Gocentrum i Sverige har därmed, som förutspåddes förra månaden, tagit ett rejält skutt, nästan 25 km, åt syd-sydväst och ligger nu ca 9 km nord-nordost om Finspång vilket är nytt rekord i sydlighet.
larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

EGF har nu publicerat rankinglistan för juli där resultaten från Åbo och Stockholm har kommit med.
(Resultat från Tokyo, WAGC, fanns med redan förra månaden.)

Sju nya spelare har tillkommit på listan och tre har försvunnit.

Goentrum i Sverige har därmed förflyttats ca 7 km åt ost-nordost och ligger nu ca 4 km syd-sydost om Rejmyre.
larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

EGF har nu publicerat rankinglistan för augusti där EGC-resultaten är medräknade.
Inga nya spelare har tillkommit men tre spelare, en 3D från Lund och två 5K från Stockholm, har försvunnit från listan pga turneringsinaktivitet i två respektive ett år.
Gocentrum i Sverige har därmed förflyttats knappt 2 km åt nord-nordväst och ligger nu ca 2 km sydost om Rejmyre.
larske
Posts: 152
Joined: 08 May 2004, 20:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by larske »

EGF har nu publicerat rankinglistan för september för resultaten från Leksand och Stockholm har räknats med.
Sex nya spelare, varav fyra från Stockholm, har tillkommit men elva spelare, varav två danspelare, har försvunnit från listan pga turneringsinaktivitet.
Gocentrum i Sverige har därmed förflyttats ca 3 km västerut och ligger nu ca 2 km sydväst om Rejmyre.
Post Reply