Fatal error

Synpunkter och tips på förbundets nya hemsida

Moderators: boywing, pel, sestir, pem

DJ
Posts: 144
Joined: 13 May 2004, 08:37
Contact:

Post by DJ »

Tänkte bara säga att det är bra att arbetet fortskrider! Och att det uppskattas!

/Danne
mohsart
Posts: 773
Joined: 07 May 2004, 12:47
Location: Hasslö, Blekinge
Contact:

Post by mohsart »

Härligt att det händer saker! :-)

Skulle du kunna lägga lite prio på att få upp sthlms goklubb-delen (iaf aktiviteter), vi har ju spolat gamla sidan och lagt all info på goforbundet och det är lite trist att inte ha en sida...

Hur är annars status på att limma ihop wikin?
pel
Administratör
Posts: 927
Joined: 31 Aug 2004, 12:58
Location: Uppsala/Gävle
Contact:

Post by pel »

Wikin mår av någon underlig anledning dåligt på webhotellet.
Jag vet varför - men det jag förstår inte hur i ******* det ens är möjligt.
Därtill så har jag fortfarande inte en aning om varför sessionerna dog innan.

En wiki dyker säkert upp om så önskas, men det dröjer.

Fint att du frågar om stockholm.
Kan du slänga iväg ett brev till mig mohsart?

Det är inte något problem - men eftersom ni är den första klubben som har mer än en textsida så finns det lite detaljer att gräva i. :)
bom
Posts: 122
Joined: 11 May 2004, 23:03
Location: Linköping

Post by bom »

pel wrote: En wiki dyker säkert upp om så önskas, men det dröjer.
Wiki eller någon annan lösning spelar ingen roll för min del, men det är MYCKET VIKTIGT att vi får till ett system som inte är beroende av en enskild web-master för att hålla informationen uppdaterad.

Respektive klubb bör t.ex. ha möjlighet att ändra sin egen info, och motsvarande gäller även för övrig information som kan tänkas ändras med tiden.
Tomas Boman
Guest

Post by Guest »

bom wrote: [...] det är MYCKET VIKTIGT att vi får till ett system som inte är beroende av en enskild web-master för att hålla informationen uppdaterad.
Självklart.
Jag, eller någon annan för den delen, har inte lust att sitta och ändra på allting som alla ber om.

Det kommer att dröja en vecka eller två innan jag kommer igång med den biten - men det kommer.

Klubbarna kan få tillgång till att ändra sina saker via ftp - tekniskt sett i alla fall - men det vore bra om det var lättare att underhålla förbundets egna sidor utan allt för mycket pill.

Arbetet med sidorna fortskrider nu med att märka upp all text som finns.
Jag tror (har inte allt material här) att allt som rör goförbundet är uppmärkt - det är stockholms go-klubb material som är kvar bland annat.

Nytt material, och korrigeringar i befintligt material, mottages tacksamt.
Guest

Post by Guest »

Det var alltså pel som skrev det där ovanför... jag borde logga in här också kanske :)
Guest

Post by Guest »

henric wrote: Den andra sidan du visar hade jag inte ens sett. Det behövs lite uppstädning, det är helt klart.
IGF tycker, och det är väl ett acceptabelt hopp, att vi finns på http://sweden.european-go.org/. Problemet är att den sidan visar en sida med ett felmeddelande från en databas.
Post Reply