Det finns en sida som heter Svenska pokalen som inte verkar uppdateras.

Antagligen är det Henric som är ansvarig för informationen på den sidan och "ingen särskild" som är ansvarig för att redigera sidan med de uppdateringar av informationen som den faktaansvarige (Henric i detta fall) förser denne "ingen särskild" med.
Sidan, dit man bör kunna gå för att hitta aktuell ställning i Pokalen, innehåller i skrivande stund ställningen efter Västerås Open, en senvinterturnering

Forum är en utmärkt kanal att informera om att "nu har ställningen i Svenska Pokalen uppdaterats" med länken till SGF-sidan, men man ska inte behöva leta runt i forum för att hitta den aktuella informationen.
Detta är en tydligt exempel på en mer allmän princip som det nu, när goforbundet.se verkar ha stabiliserats, är dags att ta tag i för SGF's styrelse i allmänhet och någon informationsansvarig och webmaster i synnerhet.
Jag vill föreslå följande:
Varje enskild sida som ska finnas på goforbundet.se måste ha:
- en utpekad faktaansvarig som ansvarar för att informationen är korrekt och aktuell
- en utpekad redigerare som utan dröjsmål gör de uppdateringar som informationsansvarig önskar
Dessa två roller kan, för varje sida, innehas av en eller flera personer. (Ansvarig bör dock endast vara en person).
En och samma person kan ansvara för en eller flera sidor men bör inte belastas med mer än att det fungerar i praktiken.
Det bör framgå av varje sida vem/vilka personer som för tillfället är faktaansvarig respektive redigerare. Dessutom bör det framgå på varje sida när sidan senast uppdaterades faktamässigt, inte bara när sidorna formaterades/genererades om som jag mistänker att det är på visa sidor idag.
Sidor som inte uppfyller dessa krav på ordning och reda är att betrakta som "desinformation" och bör tas bort.
Nu har jag avreagerat mig lite men hoppas att jag inte är ensam om mina synpunkter.

/ Lars-Åke